• کلینیک ساختمان پردیس پلتفرم تخصصی رپورتاژآگهی تولیدکنندگان و فعالان صنعت ساختمان ایران
author 09101797990 - 09101797950

کاربرد آهن در 6 صنعت مهم کشور

توضیحات

کاربرد آهن در 6 صنعت مهم کشور / قیمت آهن در مشهد / قیمت تیرآهن 14 اصفهان

امروزه کاربرد آهن در صنایع مختلف را نمی‌شود نایده گرفت. تقریباً اکثر صنایع مهم در جهان، از انواع آهن‌الات برای محصولات خود استفاده می‌کنند. در ایران هم همین‌طور است؛ در واقع صنایع مهمی در از آهن استفاده می‌کنند که در این مقاله، به کاربرد آهن در 6 صنعت مهم کشور خواهیم پرداخت. صنایعی که با تقاضا خود برای خرید آهن و فرآوری آن، تاثیر چشمگیری بر قیمت آهن می‌گذارند. در این بازار، حضور برندی خوشنام همچون آهن رسان با بیش از سه دهه تجربه در حوزه تامین انواع مقاطع فولادی، امتیاز مثبتی است که صاحبان صنایع و کسب‌وکارها برای تولیدات خود می‌توانند مقاطع فولادی مورد نیازشان را با قیمتی مناسب و پشتیبانی صفر تا صد تهیه کنند. در ادامه این مقاله به ذکر 6 صنعت مهم کشور می‌پردازیم و درباره کاربرد آهن در این صنایع صحبت می‌کنیم.

کاربرد آهن در 6 صنعت مهم کشور / قیمت آهن در مشهد / قیمت تیرآهن 14 اصفهان

کاربرد آهن در صنایع مختلف کشور

همانطور که اشاره کردیم، آهن و انواع آن در صنایع مهم و مختلف کشور مورد استفاده خیل عظیمی از صاحبان کسب‌وکارها و صنایع قرار گرفته است. در این بین، 6 صنعت حیاتی وجود دارند که کاربرد آهن در آنان بسیار جدی‌تر و بااهمیت است. این صنایع به اختصار عبارتند از:

💠 صنایع غذایی

💠 صنعت پتروشیمی

💠 صنایع ساختمانی و راه‌سازی

💠 صنعت خودروسازی

💠 صنایع هواوفضا و دریایی

💠 صنعت کشاورزی

در ادامه به کاربرد آهن در هر کدام از این صنایع خواهیم پرداخت و موارد مورد نیاز این صنایع را نام خواهیم برد. البته پیش از آن بد نیست بدانید که مقاطع فولادی مورد استفاده در این صنایع و قیمت آن‌ها هم بسیار مهم هستند. به‌طور مثال قیمت میلگرد و قیمت تیرآهن و تاثیر این موضوع بر استفاده آن‌ها در صنایع را نمی‌شود نادیده گرفت.

کاربرد آهن در 6 صنعت مهم کشور / قیمت آهن در مشهد / قیمت تیرآهن 14 اصفهان

کاربرد آهن در صنایع غذایی

یکی از کاربردهای آهن در صنایع مهم کشور، استفاده از آن در صنایع غذایی کشور است. کاربرد آهن در صنایع غذایی اشکال مختلفی دارد. از خود عنصر آهن و استفاده از آن در محصولات غذایی گرفته تا استفاده از انواع استیل در صنعت غذایی که استیل 316 و استیل 430 از جمله مهم‌ترین آن‌ها هستند. استیل از جمله مقاطع فولادی ضدزنگ به‌حساب می‌آید و استفاده از آن در صنعت غذایی کشور، دلایل مشخصی دارد که عبارتند از:

🔰 قابلیت تمیزکاری

🔰 دوام بالا

🔰 مقاومت بیشتر در برابر مواد شیمیایی

🔰 سازگاری در حرارت بالا

 

کاربرد آهن در 6 صنعت مهم کشور / قیمت آهن در مشهد / قیمت تیرآهن 14 اصفهان

درباره تمیز کردن این تیپ فلزات در صنایع غذایی بخواهیم بگوییم، چندین روش برای تمیز کردن آن‌ها وجود دارد که عبارتند از:

✔ آب و بخارآب

✔ استفاده از اسکراب‌های مکانیکی

✔ پودرها و مواد شوینده

✔ راه‌حل‌های قلیایی

✔ حلال‌های آلی

✔ اسید نیتریک

در نهایت هم اگر قصد داشته باشیم تا برای کاربرد آهن در صنایع غذایی به‌طور مثال چند مورد را بگوییم عبارتند از:

🔅 کارخانجات آب معدنی

🔅 کارخانجات ماالشعیر

🔅 کارخانجات مواد غذایی

🔅 کارخانجات سوسیس و کالباس

کاربرد آهن در 6 صنعت مهم کشور / قیمت آهن در مشهد / قیمت تیرآهن 14 اصفهان

کاربرد آهن در صنعت پتروشیمی

از دیگر موارد کاربرد آهن در صنایع مهم کشور، استفاده از انواع آن در صنعت پتروشیمی است. در این صنعت، از آهن و مقاطع فولادی آن همچون لوله مانیسمان که نوعی لوله فولادی بدون درز است، برای انتقال فرآورده‌های نفتی و مواد پتروشیمی استفاده می‌شود. علاوه‌بر این، از لوله‌هایی با درز جوش هم برای انتقال سیالات صنعت پتروشیمی استفاده می‌شود. نکته درباره استفاده از لوله‌هایی با درز جوش برای این کار وجود دارد و آن هم این است که، فشار سیالات و مواد داخل آن آنقدری زیاد نیست و از طرفی هم این مواد خاصیت خورندگی ندارند. بنابراین استفاده از این لولله برای این کار هیچ مانعی ندارد.

کاربرد آهن در صنایع ساختمانی و راه‌سازی

یکی از موارد محبوب کاربرد آهن در صنایع کشور، استفاده از انواع آن در صنعت ساخت‌وساز و راه‌سازی است. در واقع صنایع ساختمانی و راه‌سازی از جمله مهم‌ترین صنایع کشور هستند که به‌طور گسترده‌ای از انواع آهن‌الات در آن‌ها استفاده می‌شود. به‌طور مثال، تیرآهن و میلگرد از جمله پرکاربردترین اشکال فلز آهن هستند که کاربرد فوق‌العاده آن‌ها در ساخت ساختمان را نمی‌شود انکار کرد.

کاربرد آهن در صنایع ساختمانی نکته‌ای دارد که نمی‌شود آن را نادیده گرفت. آن هم قیمت مقاطع فولادی مختلف و کاربردی در این صنعت است. البته جای نگرانی نیست؛ چراکه با حضور برندهایی خوشنام همچون آهن رسان در این حوزه، شما می‌توانید قیمت میلگرد در مشهد و همچنین قیمت تیرآهن 14 اصفهان که از جمله مهم‌ترین میلگردها و تیرآهن‌های کشور هستند را به بهترین نحو و با منصفانه‌ترین نرخ دریافت کنید. پس از آن هم می‌توانید میلگرد یا تیرآهن مورد نظر خود را به‌سادگی از آهن‌رسان خریداری کنید.

کاربرد آهن در 6 صنعت مهم کشور / قیمت آهن در مشهد / قیمت تیرآهن 14 اصفهان

در راه‌سازی هم همچون ساخت‌وساز، کاربرد آهن به شکل میلگرد، تیرآهن و مواردی همچون گاردریل مشهود است. البته سایر مقاطع فولادی هم با توجه به نوع کاربردشان در راه‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند که آهن استفاده شده در تیربرق‌ها، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و … از این جنس هستند.

کاربرد آهن در صنعت خودروسازی

صنعت خودروسازی پس از صنایع ساختمانی و راه‌سازی، به‌عنوان مهم‌ترین صنعتی شناخته می‌شود که آهن در قالب‌ها و اشکال مختلف در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آهن و علی‌الخصوص ورق‌های فولادی، میلگرد و … در این صنعت به شکل قابل توجهی استفاده می‌شود و استحکام آهن و کیفیت بالای آن، مهم‌ترین نکاتی است که برای فولاد مورد استفاده در این صنعت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

دلایل استفاده آهن در صنعت خودروسازی به‌طور دقیق‌تر و خلاصه‌وار عبارتند از:

✔ استحکام و مقاومت بدنه خودرو

✔ وزن مناسب

✔ دسترسی آسان و قابل بازیافت بودن

✔ رنگ‌پذیری

✔ قابل تعمیر بودن و هزینه مناسب تعمیرات

✔ انعطاف‌پذیری و شکل‌پذیری

کاربرد آهن در 6 صنعت مهم کشور / قیمت آهن در مشهد / قیمت تیرآهن 14 اصفهان

کاربرد آهن در صنایع هواوفضا و دریایی

غیر از خودروسازی که از کاربرد آهن در آن سخن گفتیم، صنایع هواوفضا و دریایی دیگر صنعت مهمی است که آهن به شکل ویژه‌ای در آن کاربرد دارد. کاربرد آهن در صنایع هواوفضا و دریایی اهمیت زیادی دارد. از این جهت که شکل فولاد به‌کاررفته در این صنعت خاص است و باید ویژگی‌های مشخصی داشته باشد تا در برابر فشار آب و هوا مقاومت بالایی را از خود نشان دهد. در واقع کیفیت بالای جنس آهن به کار گرفته شده در صنایع هواوفضا و دریایی موردی است که بیشترین اهمیت را دارد و عدم توجه به آن مخاطرات زیادی به همراه دارد. عدم توجه به کاربرد آهن مناسب با صنعت هواوفضا و دریایی برای ساخت کشتی‌ها، قایق‌ها، هواپیما و … در اولین مرحله جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازد.

کاربرد آهن در صنعت کشاورزی

دیگر صنعت مهم کشور که آهن در آن کاربرد بسیاری دارد، صنعت کشاورزی است. در این صنعت جدا از تجهیزات کشاورزی، ابزارآلات و خودرو‌های کشاورزی همچون تراکتور به آهن نیاز آشکاری دارند.

صنعت کشاورزی نه تنها در ایران، بلکه در کل جهان از جمله مهم‌ترین صنایع شناخته شده است که عرضه و تقاضا در آن برای خرید و تهیه آهن، تاثیر زیادی بر قیمت آهن‌الات در سراسر جهان می‌گذارد.

کاربرد آهن در 6 صنعت مهم کشور / قیمت آهن در مشهد / قیمت تیرآهن 14 اصفهان

صنایع دستی و کاربرد آهن در آن!

تا اسم از کاربرد آهن می‌آید، موارد بالا اغلب اصلی‌ترین گزینه‌هایی هستند که برای کاربرد آهن در صنایع به ذهن هر کسی خطور می‌کنند. اما غافل از اینکه آهن در صنایع دستی هم نقش پررنگی دارد. در واقع از آنجایی که ما در ایران زندگی می‌کنیم، صنایع دستی از جمله مواردی هستند که در کشور ما توجه ویژه‌ای به آن‌ها می‌شود.

به همین جهت محصولات فلزی و فولادی در انواع مختلف برای استفاده در این صنعت در کشور ما وجود دارند. صنایع دستی مشتریان بسیاری را از داخل و خارج ایران به سمت خود جذب می‌کنند.

 

همه این‌ها را گفتیم تا بگوییم

آهن و کاربرد آن در صنایع مختلف موردی است که آهن رسان اهمیت آن را به خوبی متوجه شده است و به همین جهت با کارشناسانی خبره و کاربلد در این حوزه، آماده ارائه انواع خدمات به شما است. در آهن رسان میتوانید قیمت آهن در مشهد و سایر شهرهای ایران را هم مشاهده کنید و برای خرید انواع مقاطع فولادی از مشاوره خرید و پشتیبانی ویژه برخوردار شوید. در پایان هم امیدواریم این مقاله تمام چیزی که می‌خواستید از کاربرد آهن در صنایع بدانید را در اختیارتان قرار داده باشد.

کاربرد آهن در 6 صنعت مهم کشور / قیمت آهن در مشهد / قیمت تیرآهن 14 اصفهان

 

انواع پروفیل­های روباز در بازار آهن

به روز شده در ژوئن 26, 2023 در 11:01 ق.ظ

آدرس

  • استان / کشور: اصفهان, مشهد
  • کشور: ایران

تماس با مشاور

مدیریت
  • مدیریت
  • 09101797990
  • 02176274005
مشاهده لیست های من

Enquire about this property

بازدید صفحه

نقدی ثبت نشده است ( 0 از 5 )

یک نقد ثبت کنید

جهت بررسی وارد شوید