• کلینیک ساختمان پردیس پلتفرم تخصصی رپورتاژآگهی تولیدکنندگان و فعالان صنعت ساختمان ایران
author 09101797990 - 09101797950

توضیحات

چسب پانچ چیست ؟ معرفی انواع چسب ساختمانی ،  خرید چسب پانچ و چه کاربردی دارد؟

چسب پانچ چیست و چه کاربردی دارد؟ معرفی مهم‎ترین انواع چسب ساختمانی و تشریح ویژگی‎‌ها و کاربرد‌ها

همه چیز در مورد انواع چسب‌های ساختمانی

قبلا چسباندن و آب‌بندی مصالح ساختمانی با استفاده از سیمان، گچ، دوغاب و … صورت می‌گرفت. این روز‌ها اما چسب‌های مختلف ساختمانی به وجود آمده‌اند که از جمله‎ی آن‎‌ها می‌‎توان به چسب پانچ، چسب آلومینیوم و … اشاره کرد که برای اتصال بتن، پلاستیک، پنل‎‌های چوبی، فلزات، فوم‎‌های عایق، پنل‎‌های گچی و … مورداستفاده قرار می‌‎گیرد. در این نوشته قصد داریم تا شما را با انواع چسب ساختمانی آشنا کنیم. پیشنهاد می‌‎کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

چسب ساختمانی چیست؟

چسب ساختمانی را می‌‎توان یکی از زیرمجموعه‎‌های چسب‎‌های صنعتی دانست که برای اهداف گوناگون مانند چسباندن مصالح گچی، فلزی، چوبی، انواع آب‎بندی‎‌ها و … استفاده می‌شود. یکی از انواع مهم آن چسب پانچ، چسب آلومینیوم و چسب پلی‌اورتان است. نکته قابل‌توجه اینجاست که اصولا چسب‎‌های ساختمانی را می‌‎توان برای مصارف مختلف به کار برد.

چسب پانچ چیست ؟ معرفی انواع چسب ساختمانی ،  خرید چسب پانچ و چه کاربردی دارد؟

چسب پانچ چیست ؟ معرفی انواع چسب ساختمانی ،  خرید چسب پانچ  و چه کاربردی دارد؟
خرید چسب پانچ

چسب پانچ چیست؟

این چسب یکی از انواع چسب‎‌های ساختمانی است که می‌‎توان از آن برای اتصال آلومینیوم، انواع فلزات، بتن، سنگ، چوب و حتی فایبرگلاس استفاده کرد. این نوع چسب برای این که بتواند کاملا لایه ببندد به 15 دقیقه زمان احتیاج خواهد داشت و البته این زمان ممکن است در برند‌های مختلف کمی متفاوت باشد. ضدقارچ و ضد کپک بودن آن سبب می‌‎شود تا بتوان از آن در نواحی مرطوب و بخش‎‌هایی از ساختمان که برخورد زیادی با رطوبت دارد نیز استفاده کرد. استفاده از این چسب به‌عنوان فیکسر کرنر جوینت رایج بوده و ممکن است بعد از مدتی که در معرض نور خورشید قرار گرفت، کمی تغییر رنگ دهد.

ویژگی‎‌های چسب پانچ

  • بدون نیاز به حلال
  • بدون کم‌شدن حجم
  • بدون نیاز به آب
  • خشک‌شدن بدون وجود آب
  • چسبندگی بسیار قوی
  • قابل‌استفاده در بخش‎‌های مختلف ساختمان‎سازی
  • مناسب صنایع سنگین و سبک

چسب پانچ چیست ؟ معرفی انواع چسب ساختمانی ،  خرید چسب پانچ و چه کاربردی دارد؟

روش استفاده از چسب پانچ چگونه است؟

استفاده از چسب‌های پانچ یا هر چسب دیگری نیازمند رعایت نکاتی است که در این قسمت قصد داریم آن را شرح دهیم.

پیش از هر کاری بایستی سطح مدنظر خود را کاملا تمیز کنید. فرقی نمی‌‎کند که جنس این سطح از چه باشد. فلز، چوب، سرامیک، شیشه، بتن، چرم و … همگی بایستی کاملا تمیز شده و هیچ‌گونه گردوخاک یا چربی روی آن وجود نداشته باشد. بعدازاین که چسب‌کاری را شروع کردید، سطح چسب بایستی کاملا صاف باشد. یعنی در کل سطح به یک اندازه چسب وجود داشته باشد.

چسب‎‌ها اصولا به 2 شکل عرضه می‌شوند: کارتریجی و سوسیسی.

اگر چسب از نوع کارتریجی بود، بخش ابتدایی یا همان دهانه را بازکرده و از انتها آن را برش بزنید. سپس آن را در مخزن قرار داده و به اهرم آن فشار بیاورید تا چسب به بیرون هدایت شود و بتوانید از آن استفاده کنید.

اگر چسب به حالت سوسیسی بود، آنگاه چسب را داخل گانر مخصوص قرار داده و سر آن را ببرید. حالا باید دهانه‎ای از گانر که نازل چسب در آن جای گرفته را محکم بسته و سر نازل را هم ببینید. حالا می‌‎توانید با استفاده از اهرم، چسب را به بیرون هدایت کنید.

چسب پانچ چیست ؟ معرفی انواع چسب ساختمانی ،  خرید چسب پانچ  و چه کاربردی دارد؟
چسب پانچ

معرفی سایر چسب‎‌های ساختمانی

می‌‎توان گفت که چسب پانچ یکی از مهم‎ترین چسب‎‌های ساختمانی است. بااین‌حال انواع دیگری از چسب‎‌ها نیز هستند که کاربرد‌های خاص خود را دارند. در اینجا به تعدادی از آن‎‌ها نیز اشاره کرده و هرکدام را به‌اختصار توضیح خواهیم داد.

چسب مونتاژ

یک چسب قوی ساختمانی است که کاربرد‌هایی مانند چسباندن قطعات به یکدیگر را انجام می‌‎دهد. استفاده از آن برای طراحی و معماری داخلی نیز رایج است. از آن در اتصال قطعات مختلف قایق نیز استفاده می‌شود.

از مهم‎ترین ویژگی‎‌های این چسب می‌‎تواند به چسبندگی قوی و قابلیت درزگیری آن اشاره کرد. همچنین این چسب فاقد سموم است و استفاده از آن ضرری ندارد. مقاومت بالای آن در برابر آب شیرین و شور، امکان استفاده از این چسب در سازه‎‌های آبی را فراهم کرده است. این چسب نیاز به پرایمر ندارد و می‌‎توان در مناطق مرطوب به‌راحتی از آن استفاده کرد.

چسب پانچ چیست ؟ معرفی انواع چسب ساختمانی ،  خرید چسب پانچ و چه کاربردی دارد؟

چسب میخ  چسب پانچ چیست ؟ معرفی انواع چسب ساختمانی ،  خرید چسب پانچ و چه کاربردی دارد؟

این چسب نیز از نوع پلی‌اورتانی است و برای اتصال چوب، آلومینیوم، بتن، سنگ، سرامیک و … مورداستفاده قرار می‌‎گیرد. این چسب که بیشتر با نام میخ مایع شناخته می‌شود، سرعت بسیار بالایی در خشک‌شدن داشته و استحکام آن نیز بسیار زیاد است. چسب میخ بدون بو است و بعد از خشک‌شدن، حجم آن تا حدی افزایش می‌یابد.

از جمله کاربرد‌های آن می‌‎توان به استفاده برای اتصال سرامیک به فلز، کاشت میخ و میل‌گرد، فیکسچر کرنر جوینت‎‌های آلومینیومی، چوب و سرامیک اشاره کرد. برخی افراد ممکن است از این چسب به‌عنوان درزگیر استفاده کنند که البته صحیح نیست. به این خاطر که ماهیت این محصول، چسب است و ممکن است روی برخی از سطوح ایجاد خوردگی کند. به همین خاطر پیشنهاد می‌‎کنیم که پیش از استفاده حتما روی یک سطح به‌صورت آزمایشی قرار داده شود.

همچنین نور خورشید هم ممکن است باعث تغییر رنگ آن شود؛ اما تأثیری در میزان چسبندگی آن نخواهد داشت.

چسب آلومینیوم

اگر به‌خاطر داشته باشید، چسب پانچ تقریبا برای تمامی سطوح به کار می‌‎رفت؛ از بتن و گچ گرفته تا چوب، انواع فلزات و … اما چسب آلومینیوم، همان‌طور که از نام آن هم پیداست به‌صورت خاص برای چسباندن آلومینیوم و سایر فلزاتی که جرم کمی دارند، استفاده می‌شود. همچنین استفاده از آن برای گرفتن ترک‎‌ها و شکاف‎‌های موجود روی فلزات سبک نیز رایج است.

از ویژگی‎‌های چسب آلومینیوم می‌‎توان به این نکته اشاره کرد که بدون بو است و در دمای اتاق به‌سرعت خشک می‌شود. همچنین پس از خشک‌شدن به‌راحتی می‌‎توان سوراخ‎کاری را روی آن انجام داد. مقاومت کششی و فشاری چسب آلومینیوم بسیار بالاست و می‌‎توان از آن برای درزگیری فلز‌ها نیز استفاده کرد.

برای این که بهترین خروجی ممکن را بگیرید، بهتر است تا سطوح موردنظر را ابتدا به‌خوبی تمیز و خشک کنید. اگر سطح موردنظر چرب، خیس یا دارای گردوغبار باشد، چسبندگی به‌خوبی انجام نخواهد شد. سمباده کردن فلز هم می‌‎تواند میزان چسبندگی آن را به‌شدت افزایش دهد.

چسب پلی‌اورتان  چسب پانچ چیست ؟ معرفی انواع چسب ساختمانی ،  خرید چسب پانچ و چه کاربردی دارد؟

یکی از چسب‎‌هایی که به‌عنوان درزگیر و آب‎بندی مورداستفاده قرار می‌‎گیرد، چسب پلی‌اورتان است. برخی از این چسب‎‌ها وقتی که خشک شوند، حالت جامد به خود می‌‎گیرند و برخی دیگر حالت لاستیکی خواهند داشت. از چسب پلی‌اورتان، می‌‎توان برای لاستیک، فلزات، چوب، کاشی، شیشه، اکثر پلاستیک‎‌ها، بتن، آجر و … استفاده کرد. اما برای مثال برای سیلیکون و تفلون گزینه‎ی مناسبی نیست.

یکی از نکاتی که در مورد چسب پلی‌اورتان لازم است ذکر کنیم این است که به‌خاطر انعطاف‎پذیری بالای برخی از انواع آن، برای استفاده در خودرو و هواپیما بسیار مناسب است. همچنین می‌‎توان آن را بهترین گزینه برای چسباندن آینه و شیشه به دیوار دانست.

چسب پانچ چیست ؟ معرفی انواع چسب ساختمانی ،  خرید چسب پانچ و چه کاربردی دارد؟

چسب پانچ چیست ؟ معرفی انواع چسب ساختمانی ،  خرید چسب پانچ  و چه کاربردی دارد؟
خرید چسب پانچ

سخن پایانی

انواع چسب ساختمانی از جمله چسب پانچ از پرکاربردترین محصولاتی هستند که تقریبا در هر خانه‎ای نیاز به آن حس خواهد شد. تعداد فروشگاه‎‌هایی که چسب‎‌های ساختمانی را به فروش می‌رسانند زیاد است؛ اما مهم این است که کدام یک از آن‎‌ها چسب باکیفیت و با قیمت مناسب در اختیار مشتریان خود قرار می‌‎دهد. کالامهر یکی از همین مراکز است که می‌‎توانید انواع چسب ساختمانی را با قیمت و کیفیت مناسب خریداری کنید.

 

معرفی انواع چسب ساختمانی ،  خرید چسب پانچ

 

نقش خاموت در ساختمان‌سازی

به روز شده در فوریه 26, 2023 در 9:27 ب.ظ

آدرس

  • کشور: ایران

تماس با مشاور

مدیریت
  • مدیریت
  • 09101797990
  • 02176274005
مشاهده لیست های من

Enquire about this property

بازدید صفحه

املاک مشابه

نقدی ثبت نشده است ( 0 از 5 )

یک نقد ثبت کنید

جهت بررسی وارد شوید