• کلینیک ساختمان پردیس پلتفرم تخصصی رپورتاژآگهی تولیدکنندگان و فعالان صنعت ساختمان ایران
author 09101797990 - 09101797950

قیمت قوطی آهن در بازار ایران

توضیحات

قیمت قوطی آهن در بازار ایران

قیمت قوطی آهن در بازار ایران

آهن پرایس: قوطی آهنی نوعی پروفیل بسته با سطح مقطع مربع یا مستطیل شکل است که غالبا

برای ساخت در و پنجره، نرده‌های فلزی، میز و صندلی، ساخت ستون و اسکلت فلزی ساختمان‌ها

به کار می‌رود از همین رو بررسی قیمت قوطی آهن برای افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند

حائز اهمیت است.

هدف از نگارش مقاله حاضر معرفی انواع قوطی پروفیل، قیمت قوطی آهن در بازار ایران و معرفی

مهمترین کاربردهای قوطی آهن است.

معرفی انواع قوطی آهن

قوطی آهن در بازار ایران براساس جنس، براساس شکل و براساس کاربرد به چند دسته تقسیم‌بندی

می‌شود. به طور کلی قوطی آهن در دو سایز 6 و 12 متری تولید می‌شود به این صورت که قوطی‌های

 سایز کوچک در طول 6 متر و قوطی‌های سایز بزرگ در طول‌های 6 و 12 متر عرضه می‌شوند.

در تقسیم انواع پروفیل براساس جنس را می‌توان به پروفیل گالوانیزه، پروفیل آهنی و پروفیل آلومینیوم اشاره کرد. براساس کاربرد می‌توان پروفیل‌ها را به دو دسته صنعتی و ساختمانی تقسیم کرد و براساس استاندارد تولید و وزن هم می‌توان به پروفیل سبک(مبلی) و پروفیل سنگین تقسیم‌بندی کرد.

اما به طور کلی باید گفت هر یک از انواع قوطی‌ها به تناسب استاندارد تولید و یژگی‌هایی که دارد کاربرد متفاوتی می‌یابد و در صنایع مختلفی به کار می‌رود. نهایتا در معرفی انواع قوطی‌های موجود در بازار می‌توان به قوطی صنعتی، قوطی مبلی، قوطی گالوانیزه، قوطی آلومینیوم(پروفیل در و پنجره) و قوطی ساختمانی اشاره کرد.

در بررسی سایز قوطی آهن معمولا سه فاکتور سایز، ضخامت و طول قوطی در نظر گرفته می‌شود که هنگام خرید قوطی آهن مورد بررسی قرار می‌گیرد و در واقع معیاری برای تعیین قیمت قوطی آهن است.

ضخامت قوطی آهن از 0.5 میلیمتر شروع می‌شود و تا ضخامت 3 میلیمتر معمولا به قوطی پروفیل‌های ساختمانی اختصاص دارد، همچنین ضخامت‌های 4 میلیمتر به بالا هم غالبا برای پروفیل‌های صنعتی به کار می‌رود. قوطی آهن 2 میل معمولا جزو پرفروش‌ترین ضخامت‌های پروفیل به شمار می‌رود.

از متداول‌ترین ابعاد قطی آهن هم می‌توان به سایز‌های 20*10، 20*20، 30*20، 40*20، 30*30، 40*40، 80*40، 50*50، 70*70، 90*90 و … اشاره کرد.

کارخانه‌های متعددی در کشور وجود دارد که قوطی آهن تولید می‌کنند، از مهمترین آنها می‌توان به شرکت پروفیل نیکان، گروه صنعتی شرق تهران، شرکت جهان پروفیل پارس، شرکت نورد لوله یاران، شرکت لوله و پروفیل صابری اشاره کرد.

قیمت قوطی آهن در بازار ایران

قیمت قوطی آهن در بازار ایران

مهمترین کاربردهای قوطی آهن

همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد قوطی آهن براساس ویژگی‌ها و عناصر اولیه تولید به دو دسته صنعتی و ساختمانی تقسیم می‌شود که هر کدام به تناسب ویژگی‌ها کاربردهای متفاوتی دارند. از آنجایی که این محصول نقش مهمی در صنایع مختلف ایفا می‌کند در ادامه به برخی از مهمترین کاربردهای قوطی آهن اشاره می‌شود.

  • صنعت خودروسازی
  • ساخت لوازم خانگی
  • ساخت مبلمان
  • ساخت ماشین آلات و تجهیزات صنعتی
  • ساخت پل و برج‌های بلندمرتبه
  • صنایع نظامی
  • صنعت پزشکی
  • المان‌های شهری و تابلوهای تبلیغاتی
  • ساختمان‌سازی، سوله سازی و انواع پروژه‌های عمرانی
  • ساخت ستون و در و پنجره

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد قوطی پروفیل آهنی با توجه به سبک و سنگین بودن، صنعتی یا ساختمانی بودن و جنس آن و به تناسب کیفیت محصول در صنایع گوناگون به اشکال مختلف به کار می‌رود.

قیمت قوطی آهن در بازار ایران

قیمت قوطی آهن در بازار ایران

عوامل مؤثر بر قیمت قوطی آهن

قیمت قوطی آهن در ابتدا براساس فاکتورهایی مانند سایز، ضخامت یا گوشت قوطی، طول قوطی، وزن محصول، برند قوطی، استاندارد تولید قوطی و روش تولید قوطی تعیین می‌شود اما به طور کلی فاکتورهای دیگری هم وجود دارد که علاوه‌بر قیمت قوطی آهن، قیمت آهن آلات دیگر را نیز تعیین می‌کند و به عبارتی مجموع این عوامل به تغییر روند قیمت آهن و قوطی در بازار منتهی می‌شود که درک این عوامل برای کارشناسان صنعت، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ضروری است تا در خرید قوطی به خوبی عمل کنند که در ادامه به برخی از مهمترین فاکتورها اشاره می‌شود.

  1. هزینه مواد اولیه: قیمت قوطی آهنی به طور مستقیم به قیمت مواد اولیه مانند شمش فولادی و آهن فولادی دیگر مرتبط است. نوسانات در قیمت‌های بازار جهانی این مواد تأثیر مستقیمی بر هزینه تولید کل دارند. علاوه‌بر این ورق سیاه نیز مواد اولیه‌ی تولید قوطی است بنابراین هر تغییری در قیمت ورق سیاه، به تغییر قیمت قوطی آهن منجر خواهد شد. به عنوان مثال می‌توان به کمبود ورق سیاه گیلان در پایان مرداد اشاره کرد که به افزایش قیمت روز قوطی آهن منجر شد.
  2. تقاضا و عرضه بازار: دینامیک تقاضا و عرضه نقش مهمی در تعیین قیمت قوطی پروفیل‌ آهنی ایفا می‌کند. افزایش تقاضا نسبت به عرضه می‌تواند منجر به افزایش قیمت شود، در حالی که عرضه بیش از حد ممکن است منجر به کاهش قیمت شود.
  3. روند اقتصادی جهانی: قیمت‌های فولاد تحت تأثیر روند اقتصادی گسترده قرار دارند. تغییرات در شرایط اقتصادی جهانی، سیاست‌های تجاری و رویدادهای جهانی می‌توانند بر تقاضای فولاد و به تبع آن بر قیمت قوطی آن تأثیر بگذارند.
  4. هزینه تولید: هزینه تولید قوطی آهنی شامل هزینه‌های مربوط به نیروی کار، انرژی و فرآیندهای پیشرفته تولید است. نوآوری‌های در فناوری تولید می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌ها شود، در حالی که افزایش هزینه‌های نیروی کار یا انرژی ممکن است قیمت‌ قوطی آهن را افزایش دهد.
  5. حمل و نقل و لجستیک: هزینه حمل و نقل مواد خام و قوطی پروفیل‌های آهنی تمام شده می‌تواند بر قیمت نهایی پروفیل تأثیر بگذارد. نوسانات در قیمت سوخت، هزینه حمل و نقل و زیرساخت‌های حمل و نقل کلیه هزینه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند.
  6. نوسان نرخ ارز: نوسانات نرخ تبادل ارز می‌تواند بر کلیه بازارهای مالی و قیمت قوطی آهنی تأثیر بگذارد افزایش قیمت دلار به افزایش قیمت قوطی آهن و نیز سایر مقاطع فولادی در بازار منجر می‌شود.

قیمت قوطی آهن در بازار ایرانقیمت قوطی آهن آنلاین

روش‌های مختلفی برای خرید قوطی آهنی وجود دارد که از متداول‌ترین آنها می‌توان به خرید آنلاین قوطی آهن اشاره کرد. به این صورت که خریداران عزیز می‌توان قیمت قوطی آهن آنلاین را که روزانه بر روی وبسایت آهن پرایس درج می‌شود مشاهده کنند و قیمت محصول مدنظر خود را با برندهای دیگر مقایسه کرده و سپس قوطی موردنیاز خود را خریداری کنید.

علاوه‌بر این نمودار قیمت قوطی آهن نیز در بازه‌های زمانی مختلف بر روی سایت قرار دارد که می‌توانید با استفاده از آن الگوی رفتاری بازار پروفیل را به دست آورده و بهترین زمان را برای خرید قوطی پروفیل انتخاب کنید.

به عنوان نمونه قیمت قوطی 4*4 با ضخامت 2 میل کارخانه نیکان در ابتدای شهریور ماه در هر کیلو 35.400 تومان برآورد شد، قیمت قوطی آهن 2 در2 پایا اصفهان هم در هر کیلو 36 هزار تومان اعلام شد.

شما می‌توانید پیش از خرید آهن برای اطلاع از قیمت قوطی آهن و نیز دریافت مشاوره پیش از خرید با شماره 02154103 تماس بگیرید.

قیمت قوطی آهن در بازار ایران

آموزش تهیه نقشه فاز دو معماری در اتوکد

به روز شده در سپتامبر 26, 2023 در 12:17 ب.ظ

آدرس

  • کشور: ایران

تماس با مشاور

مدیریت
  • مدیریت
  • 09101797990
  • 02176274005
مشاهده لیست های من

Enquire about this property

بازدید صفحه

املاک مشابه

گروه ساختمانی ماوا - سقف کوبیاکس - سقف یوبوت - سقف وافل - سقف تیرچه بلوک

اجرای اسکلت بتنی, اجرای اسکلت فلزی, پیمانکار اجرای سازه ساختمان, پیمانکار ساختمان, خدمات ساختمان, رپورتاژ آگهی

3 سال قبل

گروه ساختمانی ماوا - سقف کوبیاکس - سقف یوبوت - سقف وافل - سقف تیرچه بلوک

اجرای اسکلت بتنی, اجرای اسکلت فلزی, پیمانکار اجرای سازه ساختمان, پیمانکار ساختمان, خدمات ساختمان, رپورتاژ آگهی

3 سال قبل

پیمانکار اسکلت بتنی  - اجرای اسکلت بتنی - قیمت اجرای اسکلت بتنی - اجرای فنداسیون - اجرای فنداسیون سوله

اجرای اسکلت بتنی, پیمانکار اجرای سازه ساختمان, پیمانکار ساختمان, خدمات ساختمان, رپورتاژ آگهی

3 سال قبل

پیمانکار اسکلت بتنی  - اجرای اسکلت بتنی - قیمت اجرای اسکلت بتنی - اجرای فنداسیون - اجرای فنداسیون سوله

اجرای اسکلت بتنی, پیمانکار اجرای سازه ساختمان, پیمانکار ساختمان, خدمات ساختمان, رپورتاژ آگهی

3 سال قبل

نقدی ثبت نشده است ( 0 از 5 )

یک نقد ثبت کنید

جهت بررسی وارد شوید