• کلینیک ساختمان پردیس پلتفرم تخصصی رپورتاژآگهی تولیدکنندگان و فعالان صنعت ساختمان ایران
author 09101797990 - 09101797950

جامع ترین راهنمای خرید والپست و میلگرد بستر در بازار آهن

توضیحات

جامع ترین راهنمای خرید والپست و میلگرد بستر در بازار آهن

جامع ترین راهنمای خرید والپست و میلگرد بستر در بازار آهن

به‌طور کلی قیمت میلگرد با توجه به متریال آن و خواصی که دارد کمی بالاست. اما استفاده از آن در سازه‌های مختلف باعث افزایش مقاومت ساختمان و درنتیجه صرفه‌جویی در هزینه‌های ناشی از خسارت خواهد شد.

وقتی قرار است یک سازه ساخته شود، باید از تمام قطعاتی که به افزایش استحکام و مقاومت آن کمک می‌کنند استفاده کرد. 2 مورد از مهم‌ترین این مقاطع والپست و میلگرد بستر هستند.

این 2 مقطع به‌نوعی می‌توانند مکمل یک‌دیگر در بالابردن استحکام سازه باشند؛ چراکه هرکدام وظیفه‌ای خاص برعهده دارند. میلگرد بستر می‌تواند نیروهای واردشده به دیوار را خنثی کند تا استحکام آن در برابر حوادث افزایش یابد. والپست نیز در فاصله بین دیوار و سازه‌های اصلی نصب می‌شود تا مقاومت سازه در برابر حوادثی مانند زلزله افزایش یابد.

اگر نیاز به خرید والپست و میلگرد بستر دارید قبل از هر اقدامی باید اطلاعات کاملی در رابطه با وظایف و ویژگی آنها داشته باشید. برای آگاهی از این موارد مطالعه این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

راهنمای خرید میلگرد بستر

برای تولید میلگرد بستر باید از 2 جفت مفتول ساخته‌شده از استیل استفاده کرد. این مفتول‌های عرضی و طولی به‌صورت خرپایی و نردبانی ازطریق جوش به‌یکدیگر متصل می‌شوند تا محصولی مناسب برای استفاده در سازه‌های مختلف ایجاد شود.

 قیمت میلگرد بستر با توجه به کارایی بالایی که دارد و در مقایسه با دیگر مقاطع مناسب است. از ویژگی‌های آن می‌توان به وزن سبک، نصب آسان، استحکام بالا، حفظ سبکی سازه، و به‌وجود آوردن اتصالی قوی بین دیوارهای 2 جداره اشاره کرد.

در ساخت میلگرد بستر باید به ضخامت درزهای ملات توجه کرد و سپس متناسب با آن، میلگرد بستر در اندازه‌ای مناسب تولید می‌شود. این محصول دارای خواصی مانند رنگ‌پذیری و پوشش گالوانیزه است.

 به همین دلیل نیز مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی و زنگ‌زدگی دارد. پس می‌توان از این عنصر در محیط‌های دارای رطوبت نیز استفاده کرد. البته هرچه این عناصر و مقاطع از رطوبت دور باشند مقاومت آنها نیز بیشتر خواهد بود.

جامع ترین راهنمای خرید والپست و میلگرد بستر در بازار آهن

ویژگی‌های میلگرد بستر

چه ویژگی‌هایی باعث شده تا استفاده از میلگرد بستر در سازه‌های مختلف ضروری شود؟ این خصوصیات به شرح زیر هستند:

  • میلگرد بستر باعث افزایش مقاومت سازه در برابر زلزله خواهد شد.
  • استفاده از میلگرد بستر باعث استحکام دیوارها می‌شود.
  • میلگرد بستر می‌تواند دیوارهای متقاطع را به یک‌دیگر متصل کند.
  • میلگرد بستر باعث افزایش مقاومت برشی داخل صفحه می‌شود.

برخی ویژگی‌های کلی این محصولی نیز عبارت‌اند از:

  • تولید آن به‌صورت آج‌دار است.
  • جنس آنها مفتولی است.
  • از خاصیت ضدزنگ برخوردارند.
  • آنها را با ضخامت 4 میلی‌متر تولید می‌کنند.
  • ضدفرسایش و بسیار مستحکم هستند.

راهنمای خرید والپست

استفاده والپست در تمامی سازه‌ها اجباری است و این محصولات می‌توانند در حین زلزله نیروهای واردشده به دیوار را کنترل کنند. درنتیجه دیوار بدون اینکه فرو بریزد، تنها در جای خود می‌لغزد.

برای خرید والپست علاوه‌بر بررسی قیمت والپست باید با انواع آن که شامل افقی، عمودی و است نیز آشنا شوید. از این محصول برای بخش‌هایی مانند درب‌ها و نمای بیرونی، تاسیسات، عایق‌ها و پنجره‌ها استفاده می‌شود.

قیمت روز والپست معمولا نسبت به میلگرد بیشتر است اما باید این را بدانید که والپست توان بیشتری در برابر نیروهای کششی و برشی دارد. پس باید گفت نصب آن هرچند هزینه‌هایی دارد اما در حین بروز حوادث باعث عدم ریزش سقف و دیوارها می‌شود. در نتیجه استفاده از آن کاملا مقرون‌به‌صرفه است.

ویژگی انواع والپست به شرح زیر است:

والپست عمودی یا قائم

برای زمان‌هایی که لازم است ضخامت کل دیوار پوشش داده شود استفاده از والپست عمودی ضروری است. همچنین اگر دهانه بزرگ باشد باید والپست عمودی را از روی تیر طبقه پایین به زیر تیغ طبقه بالا در داخل قاب جوش دهند.

والپست افقی

زمانی که ارتفاع دیوار بیشتر از 3.5 متر باشد نصب والپست افقی ضروری است. این والپست به‌صورت افقی در بخش‌هایی از ساختمان که عمودی هستند، نصب می‌شود.

جامع ترین راهنمای خرید والپست و میلگرد بستر در بازار آهن

ویژگی‌های والپست

از ویژگی‌های والپست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از والپست برای ساخت قاب‌های سازه‌ای و غیرسازه‌ای مناسب است.
  • نصب والپست برای دیوارهایی با ارتفاع 30 برابر ضخامت ضروری خواهد بود.
  • از جوشکاری برای اتصال والپست‌های عمودی در دهانه‌ی بزرگ به قاب، استفاده می‌شود

جامع ترین راهنمای خرید والپست و میلگرد بستر در بازار آهن

مقایسه والپست و میلگرد بستر

جامع ترین راهنمای خرید والپست و میلگرد بستر در بازار آهن

هرچند استفاده از میلگرد بستر و والپست برای مقام‌سازی دیوارها در سازه‌های فلزی و بتنی کاربرد دارد اما دارای چند تفاوت نیز هستند. برخی تفاوت‌های آنها نیز به شرح زیر است:

  • نصب والپست کمی سخت‌تر است و باید در جزئیات دقت بیشتری داشت.
  • میلگرد بستر را می‌توان راحت‌تر و در زمانی کوتاه‌تر اجرا کرد.
  • والپست باید از طریق جوشکاری و تحت نظر فردی متخصص نصب شود.
  • والپست توان بیشتری در برابر نیروهای خارجی دارد. درنتیجه مقاومت سازه افزایش می‌یابد.
  • میلگرد بستر از ویژگی‌هایی مانند مقاومت بیشتر در برابر پوسیدگی و زنگ، انعطاف‌پذیری بیشتر، ایجاد اتصال قوی و کنترل ترک‌های ناشی از انبساط برخوردار است.
  • در ساخت والپست از متریالی مانند نبشی، پروفیل، ناودونی، تسمه و قوطی استفاده می‌شود اما برای تولید میلگرد بستر از یک میلگرد استیل با قطر 4 میلی‌متر استفاده خواهد شد.

قیمت میلگرد و والپست

در مقایسه قیمت میلگرد بستر و والپست باید گفت قیمت والپست با توجه به متریالی که دارد بیشتر بوده و از آنجایی که استفاده از آنها ضروری است؛ بیشتر از فاکتور قیمت، باید به کیفیت و ضدزنگ بودن آنها توجه کنید.

 این ویژگی‌ها باعث می‌شوند والپست و میلگرد بتوانند به‌خوبی در برابر حوادث از سازه شما محافظت کنند. درنتیجه‌ هزینه‌های کلی برای تعمیر کاهش می‌یابد. برای اطلاع از قیمت روز میلگرد و والپست می‌توانید با استفاده از آدرس https://fooladino.com/products/angle-uchannel/wallpost به مجموعه فولادینو یا فولادسازان راه ابریشم که در زمینه تولید و تامین انواع مقاطع فولادی فعالیت دارد مراجعه کنید.

 

 

https://fooladino.com/products/wire/ladder-rebar

 

جمع‌بندی

بررسی قیمت میلگرد بستر و والپست یکی از فاکتورهایی است که پیش از خرید این عناصر باید به آن توجه کرد. البته پیش از توجه به قیمت، باید با کاربرد و کارایی این مقاطع آشنا شوید.

جامع ترین راهنمای خرید والپست و میلگرد بستر در بازار آهن

میلگر بستر و والپست هر 2 به‌منظور افزایش مقاومت سازه و استحکام آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. از تفاوت‌های آنها می‌توان به نصب آسان‌تر میلگرد بستر در زمانی کوتاه، قیمت مناسب‌تر آن و در مقابل توان بیشتر والپست در برابر نیروهای خارجی اشاره کرد.

به‌طور کلی در ساخت سازه‌های جدید باید حتما از قطعاتی که منجر به افزایش استحکام سازه می‌شود استفاده کرد. این مقاطع باعث می‌شوند تا سقف و دیوارها در برابر فشارهای ناشی از زلزله فرو نریزند.

جامع ترین راهنمای خرید والپست و میلگرد بستر در بازار آهن

 

انواع پروفیل­های روباز در بازار آهن

 

انواع پروفیل­های روباز در بازار آهن ، قیمت پروفیل

به روز شده در جولای 26, 2023 در 1:36 ب.ظ

آدرس

  • شهر: تهران
  • استان / کشور: تهران
  • شهرستان: بازار آهن تهران, تهران
  • کشور: ایران

تماس با مشاور

مدیریت
  • مدیریت
  • 09101797990
  • 02176274005
مشاهده لیست های من

Enquire about this property

بازدید صفحه

املاک مشابه

نقدی ثبت نشده است ( 0 از 5 )

یک نقد ثبت کنید

جهت بررسی وارد شوید