• کلینیک ساختمان پردیس پلتفرم تخصصی رپورتاژآگهی تولیدکنندگان و فعالان صنعت ساختمان ایران
author 09101797990 - 09101797950

تیرآهن دست دوم و هرآنچه باید بدانید.

توضیحات

تیرآهن دست دوم ، فروشگاه آهن رویال ، تیرآهن هاش ، قیمت روز تیر آهنتیرآهن دست دوم ، فروشگاه آهن رویال ، تیرآهن هاش ، قیمت روز تیر آهن
تیرآهن دست دوم و هرآنچه باید بدانید.

تیرآهن از جمله مصالح بسیار تاثیرگذار در ساخت و ساز است.  قیمت تیرآهن تاثیر چشمگیری در قیمت تمام شده پروژه دارد و به همین جهت تهیه این محصول با قیمتی مناسب همواره دغدغه پیمانکاران می باشد. یکی از مواردی که می تواند موجب صرفه جویی در هزینه ساخت شود، استفاده از تیرآهن دست دوم است. تیرآهن دست دوم یکی از محصولاتی است که نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که تیرآهن فقط در ساخت ساختمان کاربرد ندارد. در مواردی نظیر پل سازی نیز از تیرآهن استفاده می شود.

تیرآهن دست دوم ، فروشگاه آهن رویال ، تیرآهن هاش ، قیمت روز تیر آهن
تیرآهن دست دوم چیست؟

تیرآهن دست دوم، نوعی از تیرآهن است که به موجب دست دوم بودن آن، در هزینه های پروژه صرفه جویی مناسب می شود.
به طور کلی اولین تیرآهن هایی که ساخته شد، تیرآهن به شکل I یا تیرآهن های IPE بود. ولی بعد از تولید این انواع تیرآهن، در اوایل قرن بیستم میلادی تولید دیگر انواع تیرآهن نیز در دستور کار قرار گفت. در آن زمان تیرآهن های بال پهن و همچنین مقطع مربعی به وجود آمدند. تیرآهن ها نیز مانند بسیاری از مقاطع فولادی در گرید های مخلتفی ساخته می شوند. گرید های تیرآهن های تولیدی در آن زمان 3 گرید ST52، ST37 و ST47 بود. به موجب طراحی این نوع تیرآهن ها، به کارگیری آن ها در تولید انواع سازه ساده تر شد. چرا که این تیرها به راحتی به یک دیگر و بر روی همدیگر متصل می شوند. از جمله کاربرد های این تیرآهن ها می توان به بکارگیری آن ها در ساخت ساختمان های بلند مرتبه و پل ها اشاره داشت.

تیرآهن دست دوم ، فروشگاه آهن رویال ، تیرآهن هاش ، قیمت روز تیر آهن
تیرآهن دست دوم نوعی از تیرآهن است که کیفیت های متنوعی از آن وجود دارد. از آن جایی که کیفیت تیرآهن در استحکام سازه نقش مهمی دارد، به همین جهت در خرید تیرآهن باید دقت به خرج داد. به خصوص زمان خرید تیرآهن دست دوم باید از سلامت، عدم پوسیدگی و زنگ زدگی محصول اطمینان حاصل کرد چرا که در غیر این صورت ممکن است به کارگیری تیرآهن دست دوم خطرآفرین باشد.

 

تیرآهن دست دوم ، فروشگاه آهن رویال ، تیرآهن هاش ، قیمت روز تیر آهن
معرفی انواع تیرآهن دست دوم

تیرآهن دست دوم می تواند شامل انواع تیرآهن های موجود در بازار باشد که با کمک ابزار مناسب از سازه های دیگر جدا شده است. به طور کلی تیرآهن نوع IPE، IPN و IPB از جمله پر مصرف ترین انواع تیرآهن هستند. یک نوع تیرآهن پر کاربرد دیگر نیز وجود دارد که به آن تیرآهن لانه زنبوری گفته می شود. تیرآهن های لانه زنبوری نوعی از انواع تیرآهن هستند که برای ساخت آن ها تیرآهن های قبل برش و جوش دوباره پیدا می کنند.
به طور کلی تیرآهن های به دو شکل I و H تولید و عرضه می شوند. در ساخت تیرآهن با شکل I، بال های محصول ضخامت ثابتی دارند. این نوع تیرآهن ها را با نماد IPE یاد می کنند.
تیرآهن های H شکل نوع دیگر و پر کاربرد تیرآهن اند که از آن تحت عنوان تیرآهن هاش نیز یاد می شود. به تیرآهن های طرح H، تیرآهن بال پهن نیز گفته می شود. در واقع تفاوت اصلی میان تیرآهن نوع I و نوع H اندازه بال های آن ها است. یکی از خصوصیات تیرآهن هاش، اندازه یکسان طول و ارتفاع آن می باشد. همانطور که گفته شد تیرآهن های شکل I، با نماد IPB و تیرآهن های شکل H نیز نماد IPB دارند.

تفاوت تیرآهن I شکل و H شکل در چیست؟

تیرآهن دست دوم ، فروشگاه آهن رویال ، تیرآهن هاش ، قیمت روز تیر آهن
همانطور که گفته شد دو شکل اصلی تیرآهن های پرکاربرد، I و H می باشد. به طور کلی این دو نوع تیرآهن که از نظر شکل ظاهرشان، مشابه به هم می باشند. اما در کنار وجه تشابه های این تیرآهن ها، تفاوت های آن ها موجب کاربرد های متغیر آن ها می شود.
یکی از تفاوت های میان این دو نوع تیرآهن، وزن آن ها است. به طور کلی وزن تیرآهن های H شکل در مقایسه با تیرآهن I شکل بیشتر می باشد. به موجب وزن بیشتر این نوع تیرآهن، تیرآهن H شکل توان تحمل نیروی بالاتری را دارد.
دیگر وجه تمایز میان این دو نوع تیرآهن، جان آن ها است. تیرآهن های H شکل جان با ضخامت بیشتری دارند. این ضخامت بیشتر جان موجب مقاومت بیشتر این نوع تیرآهن در مقابل نیرو ها و خمش می شود.
تیرآهن های H شکل در مقایسه با تیرآهن های I شکل بال بزرگتری دارند و این دیگر تفاوت میان این دو نوع تیرآهن است. به موجب این اندازه بزرگ تر بال ها، خواص هندسی تیرآهن نیز تغییر می کند.

تیرآهن دست دوم ، فروشگاه آهن رویال ، تیرآهن هاش ، قیمت روز تیر آهن
توصیه می شود همواره در زمان خرید این سازه و انتخاب تفاوت تیرآهن معمولی  و تیرآهن هاش را در نظر بگیرید و کاربری مورد نیاز خود را بررسی و سپس متناسب با آن اقدام به خرید نمایید.
فروشگاه آهن رویال به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه های فروش تیرآهن است و شما می توانید این اقلام را با قیمت مناسب و کیفیت عالی از آنها خریداری نمایید

تیرآهن دست دوم ، فروشگاه آهن رویال ، تیرآهن هاش ، قیمت روز تیر آهن

شركت پارت الكتريک

به روز شده در ژانویه 28, 2023 در 4:47 ب.ظ

آدرس

  • شهر: تهران
  • استان / کشور: تهران
  • شهرستان: بازار آهن تهران, تهران
  • کشور: ایران

تماس با مشاور

مدیریت
  • مدیریت
  • 09101797990
  • 02176274005
مشاهده لیست های من

Enquire about this property

بازدید صفحه

املاک مشابه

نقدی ثبت نشده است ( 0 از 5 )

یک نقد ثبت کنید

جهت بررسی وارد شوید