• کلینیک ساختمان پردیس پلتفرم تخصصی رپورتاژآگهی تولیدکنندگان و فعالان صنعت ساختمان ایران
author 09101797990 - 09101797950

ایده های عایق کردن خانه از نظر صدا

توضیحات

ایده های عایق کردن خانه از نظر صدا

ایده های عایق کردن خانه از نظر صدادر اینجا ایده برای عایق صدا خانه با هزینه پایین آورده ایم که باید جرقه ای برای بروز خلاقیت شما باشد. این ایده ها از عایق بندی رایگان تا عایق بندی هایی که نیاز به سرمایه گذاری معقول و اندکی دارند رتبه بندی شده اند.

اگرچه سبک زندگی شهری مدرن در کل زندگی راحتی است اما قطعا چند نقطه ضعف قابل توجه هم دارد. یکی از مشکلات بسیار آزاردهند  آن که دیر یا زود با آن روبرو خواهید شد آلودگی صوتی است. اگر به این فکر هستید که چگونه یک اتاق را به ارزانی عایق صدا کنید پس احتمالا شما هم مثل خیلی های دیگر درگیر این مشکل شده اید.

ایده های عایق کردن خانه از نظر صدا

با دکور خانه بازی کنید

برای ساکت کردن سروصداهای بیرون و جلوگیری از ورود صدا به داخل اتاق می توانید لوازم خانه را به سادگی با هدف ایجاد عایق، جابجا کنید. راه بسیار مفید برای اطمینان از این که صداها نمی توانند از دیوارها عبور کنند این است که کمد لباس و قفسه های کتاب را به آن دیوارها تکیه بدهید. آپ دکو به شما پیشنهاد می کند که روی دیوارهایی که مشترکند و یا به سمت خیابان هستند تمرکز کنید.

در واقع، حالا که موضوع ما راجع به دکور است باید توجه داشت که کاغذ دیواری های عایق صدا هم می توانند راه مفیدی برای عایق کردن باشند. این کاغذ دیواری ها برعکس کاغذ دیواری های معمولی از مواد فومی ضخیم تری ساخته شده اند. به نظر می تواند ایده بسیار خوبی باشد بخصوص برای دیوارهایی که بعد از جابجا کردن کمدها و قفسه ها ،در معرض نمایش قرار گرفته اند.

از آنجا که مواد نرم تر و مخملی تر در جذب صدا بهترند، امکان دارد شما بخواهید در اتاق یک منطقه کوچک برای پذیرایی هم اضافه کنید. اگر به اندازه کافی اتاقتان بزرگ می باشد، می توانید یک مبل کوچک یا یک صندلی راحتی در آن جای دهید. هردو گزینه گفته شده می تواند آکوستیک اتاق را بالا ببرد.

 با پتو عایق صدا اتاق خواب را رایگان انجام دهید

اگر در این فکر هستید که عایق صدا اتاق خواب  تان را رایگان با استفاده از چیزی که در خانه دارید انجام دهید، “پتو” پاسخ شماست. اگرچه پهن کردن پتو روی دیوارها و پنجر ه ها راه حل زیبا و دل انگیزی نیست اما در همه موارد اورژانسی موثر است.

برای آنکه پتوها در بلوک سروصدا موثر باشند، باید تاحد امکان ضخیم و متراکم شوند. گزارش شده است که خیلی ها با پتوهای پشمی موفق شده اند. مطمئن شوید که پتو کل سطح دیوار و ترجیحا پنجره را پوشانده است. همچنین شما می توانید به اندازه دلخواه پتو اضافه کنید.

از وسایل خانه برای عایق ضد صدا کردن درب و پنجره کمک بگیرید

اگر برایتان سوال شده است که از کجا پروژه عایق صدا برای اتاق را شروع کنید، اولین پاسخ همیشه این است که به در و پنجره توجه ویژه کنید. مخصوصا درها در بلوک کردن صدا متقلب اند. این به این خاطر است که بیشتر درها نه تنها توخالی هستند، بلکه شکاف بین در و چارچوب اجازه می دهد سروصدا به سادگی عبور کند.

کتابخانه و یا کمد را در مقابل دیوار مشترک قرار دهید

دیواری نازک دارید؟ اضافه کردن یک عایق داخلی به دیوار یا صدا گیر برای عایق صدا اتاق خواب، یک ترفند هوشمندانه است که باعث آكوستيك كردن ديوار و کاهش سروصدای آپارتمان کناری می شود. تنها کاری که باید بکنید، اضافه کردن اجسام به قفسه کتاب است. مواد و اشیاء سنگین در برابر لرزش مقاومت می کنند و از این طریق انتقال صدا را کاهش می دهند. هرچه اشیا سنگین تر و پرچگالی تر باشند، جذب صدای بهتری دارند. فقط مطمئن شوید که کتابخانه تان کاملا به دیوارها ، کف و سقف چسبیده است تا شکاف هوا وجود نداشته باشد یا به تعبیری، راه دیگری برای صدا نماند.

پرده های عایق صدا آویزان کنید

درست مثل پتوها، پرده ها هم می توانند برای کم یا جذب کردن صداها، قبل از اینکه به سطح سختی مثل دیوار خشک، مبلمان چوبی یا شیشه پنجره برخورد کنند، استفاده شوند. شما می توانید چوب پرده را هرجایی که می خواهید، در طول دیوار یا بالای در و پنجره ها، نصب کنید و به آن پرده بی آویزید. البته پرده عایق صدا یا پرده آکوستیک ضخیم نسبت به پتوهای عایق صدا کمتر موثرند.

اما همچنان بهتر است از پرده ها استفاده شود چون خیلی جذاب تر از پتوها هستند. در کل، پتوهای عایق صدا برای موزیسین ها طراحی شده اند چون اینطور که معلوم است ظاهر پتوها به اندازه تاثیر آن برای طراح یا مشتری آن مهم نبوده است. اما وقتی راجع به مناطقی مثل اتاق خواب حرف می زنیم، انتظار داریم که یک چیز راحت تر و موقرتر ببینیم.

 جرم در ورودی را افزایش دهید

اگر نگرانی شما بیشتر بخاطر سروصدای طبقه بالا یا پایین یا بیرون از منزل است، این اقدام زیاد ضروری نیست. اما برای خیلی از افراد هرچه بیشتر عایق صدا کردن درب، باعث ایجاد تغییرات بزرگی می شود.

بهترین کاری که می توانید بکنید، جایگزین کردن درب با یک درب چوبی محکم عایق صدا برای اتاق است. اگر هم در یک خانه قدیمی زندگی می کنید که خودش در چوبی محکم دارد خیلی خوش شانس هستید!

اگر چنین دری ندارید و همینطور پول کافی برای خریدش را، می توانید اقداماتی انجام دهید تا جرم در افزایش پیدا کند. امکان دارد زیاد زیبا نشود اما می توانید روی آن را با وسایلی مثل تخته MDF و… بپوشانید. این اقدامات کمی وزن و ضخامت به در داده و این به بستن مسیر رفت و آمد صدا کمک می کند.

ایده های عایق کردن خانه از نظر صداآیا فرش ها می توانند کف زمین را عایق صدا کنند؟

درواقع، فرش   ها فقط برای زیبایی یا گرم و نرم کردن زمین نیستند. یک نقش مهم دیگر آن ها در کاهش سروصداست. پس سوال بسیاری از مردم این است که فرش نازک بهتره یا ضخیم؟ خیلی از مردم بر این باورند که هرچه سطح سخت تر و ضخیم تر باشد بهتر می تواند صدا را بلوک کند؛ درحالی که در واقعیت، کف های چوبی و بتنی سروصدای بیشتری را عبور می دهند. این مسئله مخصوصا در سروصدای حاصل از ضربه بیشتر نمودار می شود، مثل صدای قدم ها، یا افتادن اجسام روی زمین. در چنین شرایطی، یا باید از عایق کوبه ای کمک بگیرید، یا این که با استفاده از فرش، با هزینه ای بسیار کم کف زمین را عایق کاری صوتی نمایید.

آیا واقعا عایق ارزان شانه تخم مرغ صدا را جذب می کند؟

وقتی راجع به عایق صدا ارزان بحث می شود، شانه تخم مرغ از معروف ترین راه حل هاست. امکان دارد فکر کنید چون این عایق صدا چسبی سبک، متخلخل و دارای حجم فیزیکی کمی است، نمی تواند جلوی عبور صدا را بگیرد.

اما خوشبختانه شما می توانید برای کاهش اکو از شانه تخم مرغ کمک بگیرید. و دلیل آن در ساختار شانه تخم مرغ پنهان است. برای مثال وقتی امواج صوت به سطوح صافی مثل دیوارها و پنجره ها برخورد می کنند، به جایی که از آن آمده اند باز می گردند. این روند مداوم منجر به اکو داخل اتاق می شود.

با این حال اگر شما شانه تخم مرغ ها را در مکان های حساسی قرار دهید، ساختار آن ها این امواج صوت را حفظ کرده و به گرما تبدیل می کند. این می تواند کمی به از بین بردن اکو کمک کند. همچنین فضاهای خالی داخل شانه تخم مرغ مثل عایق عمل می کنند.

پنل های دست ساز عایق ارزان

آیا دوست دارید بدانید که چگونه یک اتاق را با هزینه پایین و موثر عایق صدا کنید؟ پس آماده باشید با کمی تلاش بیشتر پنل های عایق صدا خودتان را ساخته و در هزینه هایتان صرفه جویی کنید.

  1. ابتدا به مواد عایق صدا نیاز دارید تا داخل پنل قرار دهید. می توانید فوم آکوستیک، پشم معدنی یا هرچیز در دسترس دیگری را انتخاب کنید. بیشتر این ها ارزان و در دسترس هستند.
  2. سپس یک چارچوب چوبی بسازید که مواد عایق صدا شما را در بر بگیرد. سایز پنل باید اندازه سایز سطحی باشد که می خواهید بپوشانید. بهترین راهکار استفاده از چسب چوب و چسب اسپری در کل محیط عایق شماست.

استفاده از فوم های عایق صدا

درب آکوستیک ها بین بلوک صدا، عایق صدا و جذب صدا تفاوت وجود دارد. فوم عایق صدا جلوی عبور امواج صوت را نمی گیرد، بلکه مثل بقیه مواد نرم مشابه، امواج صوت را درون الیافش زندانی می کند. این کار انرژی امواج صوت را به گرما تبدیل کرده و منجر به کاهش اکو می شود.

امکان دارد فوم عایق صدا ارزان کاملا سروصدا را در اتاقتان از بین نبرد ولی می تواند تفاوت چشگیری با کاهش اکو ایجاد کند. از همه مهمتر اینکه محصولات ارزانی بوده و به راحتی می توانید پیدا کنید. عایق دکوراتیو یکی از این گزینه ها است.

ایده های عایق کردن خانه از نظر صدا

 

ژنراتور سایلنت

به روز شده در مارس 30, 2024 در 8:21 ق.ظ

آدرس

  • کشور: ایران

تماس با مشاور

مدیریت
  • مدیریت
  • 09101797990
  • 02176274005
مشاهده لیست های من

Enquire about this property

بازدید صفحه

نقدی ثبت نشده است ( 0 از 5 )

یک نقد ثبت کنید

جهت بررسی وارد شوید