• کلینیک ساختمان پردیس پلتفرم تخصصی رپورتاژآگهی تولیدکنندگان و فعالان صنعت ساختمان ایران
author 09101797990 - 09101797950

ساخت آبنمای سیمانی / ساخت برکه در محوطه/ آبنما در لابی ساختمان / ساخت انواع آبنما در تهران

طراحی ، تولید ، نصب و خدمات پس ازنصب انواع آبنما و آبشارسیمانی و صخره ای

طراحی دکوراسیون ایجادطبیعت مصنوعی به همراه ایجادآبنماو آبشاردرفضای داخلی و خارجی آپارتمان و ویلا

ساخت آبنمای سیمانی / ساخت برکه در محوطه/ آبنما در لابی ساختمان / ساخت انواع آبنما در تهرانساخت آبنمای سیمانی / ساخت برکه در محوطه/ آبنما در لابی ساختمان / ساخت انواع آبنما در تهرانساخت آبنمای سیمانی / ساخت برکه در محوطه/ آبنما در لابی ساختمان / ساخت انواع آبنما در تهرانساخت آبنمای سیمانی / ساخت برکه در محوطه/ آبنما در لابی ساختمان / ساخت انواع آبنما در تهرانساخت آبنمای سیمانی / ساخت برکه در محوطه/ آبنما در لابی ساختمان / ساخت انواع آبنما در تهرانساخت آبنمای سیمانی / ساخت برکه در محوطه/ آبنما در لابی ساختمان / ساخت انواع آبنما در تهران

آبنما سیمانی : طرز ساخت آبنما با سیمان توسط خودمان

اخیراً به خانه بهترین دوستم رفتم و او یکی از شگفت‌انگیزترین آبنماهای سیمانی که تاکنون دیده بودم را به من نشان داد. وقتی از او پرسیدم که آن را از کجا خریده است، او گفت: «خودم ساختم.» من که کاملاً گنگ بودم، از او خواستم به من نشان دهد که چگونه این آبنما سیمانی زیبا را ساخته است.

ساخت آبنمای سیمانی / ساخت برکه در محوطه/ آبنما در لابی ساختمان / ساخت انواع آبنما در تهران

طرز ساخت آبنما با سیمان

حتی کوچک‌ترین آبنماهای سیمانی می‌توانند صدها پوند وزن داشته باشند. بنابراین، ضروری است وزن آب را اضافه کنید و سپس خواهید فهمید که آبنما به یک پایه سیمانی جامد نیاز دارد تا بتواند پایداری لازم را فراهم کند. ایجاد قطعات سیمانی یک فرآیند نسبتاً ساده است. از آبنما می‌توان برای لابی، حیاط خانه و حتی فضای داخلی منزل و محیط کار نیز استفاده کرد. حرکت و صدای آب یک آبنمای کوچک، می‌تواند حس و حال فضا را به کلی تغییر دهد. به هر روی، مراحل ساخت آبنمای سیمانی در زیر آورده ایم تا به شما بگویم که چطور می‌توانید خودتان به تنهایی دست به کار شده و یک آبنما سیمانی زیبا ایجاد کنید:

ساخت آبنمای سیمانی / ساخت برکه در محوطه/ آبنما در لابی ساختمان / ساخت انواع آبنما در تهران

مصالح مورد نیاز برای ساخت آبنمای سیمانی

  • قالب چوبی
  • توپ پلاستیکی فوتبال
  • سیمان
  • کیسه زباله
  • نوار چسب
  • سنگریزه
  • پمپ آب و لوله‌های پلاستیکی
  • توری فلزی

ابزارهای مورد نیاز برای ساخت آبنما سیمانی

  • سطل مخلوط کردن ملات سیمانی
  • دستکش و عینک ایمنی
  • متر و مداد

مرحله اول: این آبنما سیمانی از سه بخش جداگانه اعم از یک گوی، یک ستون توخالی و یک حوضچه مربعی تشکیل شده است. یک پمپ آب از طریق ستون توخالی که بر رویش یک گوی قرار دارد، آب را به بالا هدایت می‌کند و از انتهای گوی به حوضچه خالی می‌کند. انتخاب ارتفاع ستون توخالی و اندازه گوی را می‌توان برحسب علاقه و نیاز انتخاب کرد.

ساخت آبنمای سیمانی / ساخت برکه در محوطه/ آبنما در لابی ساختمان / ساخت انواع آبنما در تهران پردیس

مرحله دوم: برای قالب گیری، مخلوط سیمانی را باید در قالب بریزید. می‌توانید قالب‌هایی از چوب بسازید، اما در هر صورت مهم است که قالب سبک بوده و بعد از سفت شدن سیمان به راحتی برش داده شود. قالب ستون توخالی را می‌توان در ابعاد مناسب برش داده و با قرار دادن یک لوله پلاستیکی در داخل ستون، اطراف آن را پُر از سیمان کنید. برای گوی هم می‌توان از یک توپ پلاستیکی فوتبال استفاده کنید و داخل آن را به اندازه قطر لوله پلاستیکی داخل ستون، خالی بگذارید. داخل توپ پلاستیکی را پر از سیمان کنید.

ساخت آبنمای سیمانی / ساخت برکه در محوطه/ آبنما در لابی ساختمان / ساخت انواع آبنما در تهران

مرحله سوم: بگذارید حداقل ۲۴ ساعت سیمان در داخل قالب بماند. سپس قالب را برش دهید و قطعات سیمانی را به طور مداوم مرطوب کنید. هر چه سیمان طولانی‌تر مرطوب بماند، استحکام بیشتری خواهد داشت. ستون، گوی و حوضچه را با کیسه زباله پلاستیکی بپوشانید تا آب آن به سرعت تبخیر نشود. کیسه زباله را می‌توان با استفاده از نوار چسب به بدنه قطعات سیمانی بچسبانید.

مرحله چهارم: قبل از اینکه قطعات را روی هم دیگر سوار کنید، لازم است سیستم لوله کشی آبنما سیمانی را طرح‌ریزی کنید. جریان آب  به طور مداوم از بالای گوی به داخل حوضچه ریخته می‌شود و دوباره همین آب توسط پمپ به بالای گوی هدایت می‌شود. برای این منظور، ضروری است پای ستون را تنها در دو طرف سوراخ ایجاد کنید تا آب داخل حوضچه داخل ستون توخالی رفته و توسط پمپ به بالا هدایت شود. لوله پلاستیکی که به پمپ آب وصل شده است را به لوله پلاستیکی ستون توخالی و از ستون به گوی متصل کنید.

مرحله پنجم: قطعات سیمانی را بر روی هم قرار دهید، به طوری لوله‌های پلاستیکی نیز مسیر جریان آب را مشخص کرده باشند. حال یک توری فلزی را به اندازه فضای خالی بین ستون و حوضچه بریده و از دو طرف خم کنید تا ارتفاع لازم ایجاد شود. این توری، برای ایجاد جریان آب هدایت شده از گوی به حوضچه در نظر گرفته می‌شود. سپس روی توری فلزی را در دورتادور حوضچه، از سنگریزه پُر کنید.

ساخت آبنمای سیمانی / ساخت برکه در محوطه/ آبنما در لابی ساختمان / ساخت انواع آبنما در تهران

مرحله ششم: حوضچه را با آب پُر کرده و پمپ را روشن کنید (پریز برق که پمپ را تأمین می‌کند باید به وسیله GFCI محافظت شود). دکمه کنترل جریان را روی پمپ بچرخانید تا جریان آب تنظیم شود. اگر آب از یک طرف ستون می‌ریزد اما طرف دیگر چنین نیست، می‌توانید بر سر گوی از یک توری نازک استفاده کنید تا در همه مساحت گوی به پایین ریزش کند. همچنین، حوضچه به خاطر پاشش و تبخیر آب به زودی خالی خواهد شد، بنابراین هر زمان که آبنما سیمانی شروع به کار کرد، مراقب سطح آب آن باشید. اگر حوضچه خشک شود، پمپ خراب خواهد شد. در یک روز بسیار گرم ممکن است لازم باشد فقط بعد از چند ساعت به حوضچه آب اضافه کنید. در آب و هوای سرد، یخ زدن آب می‌تواند بازم هم پمپ آب را خراب کند. هر زمستان، پمپ را برداشته و حوضچه را خالی کنید یا اگر می‌توانید تمام آبنما را به داخل خانه بیاورید.

نکته: می‌توانید قطعات سیمانی را به دلخواه رنگ کنید تا ظاهری جذاب و مطابق با فضایی باشد که آبنما را در آن قرار می‌دهید.

 

ساخت آبنمای سیمانی / ساخت برکه در محوطه/ آبنما در لابی ساختمان / ساخت انواع آبنما در تهران

 

.زهکشی روف گاردن درپردیس

آبنمای خانگی درخانه ویلایی

img

مدیریت

پست‌های مرتبط

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی چیست؟ در پاسخ به vps چیست باید بگوییم در...

ادامه مطلب

ساخت آبنمای سنگی

نکات ساخت و نصب آبنما - توجه به محوطه سازی و ایجاد فضاهای زیبای خارج از ساختمان، امروزه به یکی از موضوعات اصلی در طراحی محوطه ها تبدیل شده است و افراد زیادی به دنبال دیزاین محوطه ی خانه های ویلایی و یا حتی آپارتمان های خود می باشند

ادامه مطلب