• کلینیک ساختمان پردیس پلتفرم تخصصی رپورتاژآگهی تولیدکنندگان و فعالان صنعت ساختمان ایران
author 09101797990 - 09101797950

قدم به قدم با نصب سرامیک

قیمت نصب سرامیک - سرامیک کار در تهران - نصب سرامیک

توضیحات

قیمت نصب سرامیک – سرامیک کار در تهران – نصب سرامیک

قدم به قدم با نصب سرامیک

قیمت نصب سرامیک – سرامیک کار در تهران – نصب سرامیک
در این مقاله بر آنیم که شما را قدم به قدم با نحوۀ نصب سرامیک آشنا کنیم. سرامیک یکی از بهترین گزینه‌ها برای پوشاندن کف و دیوارها است. سرامیک در طول سالیان آسیب نمی‌بیند و از جذابیت آن کاسته نمی‌شود با این حال، اگر نصب سرامیک به درستی انجام نشود، باعث می‌شود که نتیجۀ نهایی نامرتب از آب درآید.
اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت  نصب سرامیک  را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال سرامیک  کار در تهران باشید می‌توانید سفارش نصب  سرامیک ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

در ادامه با مراحل نصب سرامیک و نکات مربوط به آن آشنا می‌شوید.

قیمت نصب سرامیک – سرامیک کار در تهران – نصب سرامیک
آماده سازی سطح زیرین برای نصب سرامیک:

قیمت نصب سرامیک - سرامیک کار در تهران - نصب سرامیکسرامیک‌های کفپوش از دیوارپوش مقاوم‌تر هستند اما با این حال اگر به خوبی به سطح چسبانده نشوند و بندکشی به درستی صورت نگیرد، در برابر وزن‌های سنگین آسیب می‌بینند. یک تختۀ بتنی می‌تواند به عنوان حائل بین سطح و سرامیک قرار بگیرد و سطحی صاف و یکدست برای نصب سرامیک فراهم کند. هم چنین می‌توانید از تخته‌های چوبی محکم نیز بدین منظور استفاده کنید. تیرهای چوبی با حدود 16 اینچ فاصله از هم قرار می‌گیرند و سپس یک تخته چندلا با ضخامت سه چهارم اینچ و یک تختۀ حائل با ضخامت یک دوم اینچ، روی تیرهای افقی را می‌پوشاند. در نهایت همۀ اجزا را با پیچ به هم محکم کنید.

قیمت نصب سرامیک – سرامیک کار در تهران – نصب سرامیک
یکی از روش‌هایی که با آن می‌توانید از محکم بودن سطح زیرین مطمئن شوید، این است؛ از یک فرد بزرگسال بخواهید که با تمام نیرو روی سطح بپرد. اگر هیچ انعطاف و خم شدگی‌ای حس نشد و یا کمی حس شد، این سطح برای نصب سرامیک چندان محکم نیست. اگر باز هم تشخیص این امر برایتان سخت و مبهم بود، از افراد حرفه‌ای کمک بگیرید. نصب سرامیک با وجود موانع در مسیر، معمولاً نتیجۀ رضایت بخشی نمی‌دهد و سخت است. ابتدا موانع موجود را از سر راه بردارید. این موانع می‌تواند شامل سرویس بهداشتی شود. قسمت‌ انتهایی کابینت‌ها را از سرجای خود خارج کنید و بعد از نصب سرامیک، دوباره آن‌ها را وصل کنید.
بهترین بستر برای نصب سرامیک، سطوح بتنی، چوبی محکم و یا بستری ضخیم از ملات است. سطح موردنظر بایستی صاف، تراز و یکدست باشد و هیچ گونه برجستگی‌ای روی آن حس نشود. ترک‌های کوچک را می‌توانید با کمی ملات، به راحتی پر کنید.
سطوح چوبی می‌توانند به عنوان سطح زیرین عمل کنند به شرطی که محکم باشند. در نهایت بهتر است سرامیک مستقیماً روی چوب نصب نشود زیرا باعث می‌شود که کف بالاتر از قبل قرار بگیرد و این امر باز و بسته شدن در را با مشکل رو به رو کند.

قیمت نصب سرامیک – سرامیک کار در تهران – نصب سرامیک
همچنین بهتر است روی بستر سرامیکی قدیمی، سرامیک نصب نکنید مگر اینکه سطح کاملاً سفت و محکم باشد. قبل از انجام هرکاری با افراد حرفه‌ای مشورت کنید اما به طور کلی بهتر است ابتدا سرامیک‌های قدیمی از جای خود خارج شوند.
استفاده از تخته‌های حائل ممکن است کف را بالاتر از قبل قرار دهد. اختلاف ارتفاعی حدود یک دوم اینچ شاید چندان به چشم نیاید امّا اختلاف بیشتر از آن، کار را سخت‌ می‌کند هرچند می‌توانید با درگاه‌های بزرگ‌تر، این مشکل را تا حدودی حل کنید.

قیمت نصب سرامیک – سرامیک کار در تهران – نصب سرامیک
چیدمان سرامیک‌ها:
قیمت نصب سرامیک - سرامیک کار در تهران - نصب سرامیک
قبل از هر کاری، بهتر است که چیدمانی مشخص را در ذهن داشته باشید تا نتیجۀ نهایی مرتب از آب درآید. می‌توانید چیدمان مورد نظر خود را روی کاغذ بکشید امّا بهتر است که ابتدا سرامیک‌ها را روی زمین و فاصله‌دهنده‌ها را بین آن‌ها قرار دهید تا مطمئن شوید که فواصل بین سرامیک‌ها مناسب است و جا برای بندکشی وجود دارد. با استفاده از گچ و فردی دیگر، خطوطی قائم روی زمین بکشید. استفاده از فاصله‌دهنده‌های پلاستیکی کار را برای شما راحت می‌کند و یا اینکه می‌توانید چشمی فاصله‌های مناسب برای بندکشی قرار دهید.

قیمت نصب سرامیک – سرامیک کار در تهران – نصب سرامیک
برش دادن سرامیک‌ها:

ممکن است همان ابتدا سرامیک‌های برش خورده را متصل کنید و یا اینکه اول سرامیک‌های سالم را نصب کنید و سپس سرامیک‌های برش خورده. در هر صورت استفاده از یک کاتر مخصوص در این مرحله توصیه می‌شود. امکان دارد که ابتدا مجبور شوید چند برش انجام دهید تا به اندازۀ موردنظر خود برسید.

قیمت نصب سرامیک – سرامیک کار در تهران – نصب سرامیک
قرار دادن سرامیک‌ها در بستری از ملات:

قیمت نصب سرامیک - سرامیک کار در تهران - نصب سرامیک

ابتدا با توجه به دستورالعمل نوشته شده بر روی بسته، ملات را تهیه و مخلوط کنید. مقداری از ملات را با ماله روی زمین قرار دهید و سپس با مالۀ شانه‌ای، شیارهایی روی ملات ایجاد کنید. سپس سرامیک‌ها روی ملات قرار دهید و آن‌ها را کمی فشار دهید تا به زمین بچسبند. دقت کنید که میزان فشار مناسب باشد و سرامیک‌ها بیش از یک دوم اینچ در ملات فرو نروند. با یک پتک پلاستیکی به آرامی روی سرامیک‌ها ضربه بزنید. با استفاده از تراز از صاف بودن سرامیک‌ها اطمینان حاصل کنید.
هرچند وقت یکبار سرامیکی را بلند کنید تا مطمئن شوید که کل سطح پشتی از ملات پوشیده شده است. اگر کمتر از 75 درصد سطح پشتی سرامیک از ملات پوشیده شده بود، دوباره با استفاده از ماله به سطح پشتی ملات بمالید و دوباره به کف بچسبانید.
قبل از مرحلۀ بندکشی، اجازه دهید تا سرامیک‌ها به زمین محکم شوند. این عمل معمولاً کمتر از 8 ساعت طول می‌کشد اما در آب و هوای مرطوب ممکن است چند روز به طول بینجامد.

قیمت نصب سرامیک – سرامیک کار در تهران – نصب سرامیک


بندکشی:

ابتدا مقداری دوغاب با توجه به دستورالعمل کارخانه تهیه کنید. دوغاب را روی سطح بریزید و با ماله آن را در دو جهت کاملاً پخش کنید. درزها را با دقت از دوغاب پرکنید. با استفاده از یک شیشه پاک کن، دوغاب اضافی را از روی سطح جمع کنید. حواستان باشد که شیشه پاک کن دوغاب را از درزها خارج نکند. سپس یک حوله را خیس کنید و آب آن را بگیرید. حولۀ مرطوب را روی سطح سرامیکی بکشید تا اضافات دوغاب تمیز شوند. باز هم دقت کنید که دوغاب درون درزها جمع نشوند. در نهایت با استفاده از یک اسفنج سطح را دوباره تمیز کنید تا اثری از دوغاب‌های اضافی باقی نماند. بعد از این مرحله، بایستی سطح را چندین بار بشویید. روز بعد اگر درزها خشک شده بودند، با یک پارچۀ خشک آن‌ها را تمیز کنید. اگر سطح سرامیک‌ها کدر شده بود، می‌توانید از مخلوط سرکه و کمی هیدروکلریک اسید و آب آن‌ها را برق بیندازید.

قیمت نصب سرامیک – سرامیک کار در تهران – نصب سرامیک

نحوۀ نصب کاشی در حمام

نحوۀ نصب کاشی در حمام

جزئیات

به روز شده در مارس 10, 2021 در 8:01 ق.ظ

آدرس

  • شهر: پردیس, تهران, رودهن و بومهن, شهرپردیس
  • استان / کشور: تهران, تهران پردیس
  • شهرستان: بومهن, پردیس
  • کشور: ایران

تماس با مشاور

مدیریت
  • مدیریت
  • 09101797990
  • 02176274005
مشاهده لیست های من

Enquire about this property

بازدید صفحه

نقدی ثبت نشده است ( 0 از 5 )

یک نقد ثبت کنید

جهت بررسی وارد شوید