• کلینیک ساختمان پردیس پلتفرم تخصصی رپورتاژآگهی تولیدکنندگان و فعالان صنعت ساختمان ایران
author 09101797990 - 09101797950

سنجاق:10 نکته برای آهنگری

توضیحات

قیمت آهنگری در تهران – سنجاق:10 نکته برای آهنگری

قیمت آهنگری در تهران - سنجاق:10 نکته برای آهنگری
اگر شما هم تمایل دارید تا به سراغ مهارت آهنگری بروید؛ باید بدانید که بسیاری از ترفندهای این رشته را باید به تجربه به دست بیاورید. در واقع تا مدت‌ها باید خود را مبتدی بدانید و هر باری که قطعه‌ای را در آتش قرار می‌دهید؛ چیز جدیدی بیاموزید. خوشبختانه ما در این مقاله از سنجاق به شما ترفندها و نکاتی را خواهیم آموخت که در ابتدای راه می‌تواند کمک بسیار بزرگی به شما بکند. با سنجاق همراه باشید.

قیمت آهنگری در تهران – سنجاق:10 نکته برای آهنگری

اگر شما هم تازه‌کار باشید؛ از شنیدن این نکات خوشحال خواهید شد چرا که دانستن بعضی نکات هر حرفه در همان ابتدای کار می‌تواند مسیر را برای شما راحت‌تر کند. البته این مسئله بستگی به این دارد که چقدر این توصیه‌ها را جدی بگیرید. بسیاری از آهنگران گفته‌اند که ای کاش می‌توانستند زودتر برخی از این نکات را می‌دانستند. اگر شما هم این روزها در حال تمرین آهنگری هستید؛ می‌توانید این توصیه‌ها را به کار ببندید. البته در نظر داشته باشید که بعضی از این موارد تنها با امکاناتی همچون یک تنور ذغالی یا زغال سنگی عملی خواهد بود.

نکته اول آهنگری: فلز را به خوبی داغ کنید
باید فلز را تا جایی داغ کنید که رنگ آن به نارنجی تیره تبدیل شود. اغلب مبتدیان دوست دارند تا خیلی سریع به سراغ ضربه زدن بر روی فلز با چکش بروند. به همین دلیل زودتر از موعد فلز نیمه گداخته را از تنور خارج می‌کنند. اگر رنگ فلز هنوز به قرمز روشن می‌زند؛ یعنی هنوز به درجه حرارت مناسب برای شکل‌دهی نرسیده است. با این شرایط نمی‌توانید به کمک چکش آن را به خوبی شکل دهید. در واقع این میزان گداخته بودن فلز به هیچ وجه برای شکل‌دهی با چکش مناسب نیست. تنها اگر کاری را به پایان رسانده‌اید و می‌خواهید به عنوان ضربات نهایی آن را چکش بزنید می‌توانید فلز را تا این اندازه گداخته کنید.
لطفاً کمی صبور باشید و بی‌گدار به آب نزنید. اجازه دهید تا فلز به خوبی در تنور بماند و گداخته شود. این به شما کمک می‌کند تا مراحل بعدی را با موفقیت بیشتری به انجام برسانید. لازم به ذکر است که با ضربات محکم چکش یا پتک حتماً فلز گداخته نشده می‌شکند و این یعنی کل کار شما هدر می‌رود.

قیمت آهنگری در تهران – سنجاق:10 نکته برای آهنگری
اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید در قدم اول می‌توانید قیمت  آهنگری را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال یافتن آهنگری  در  تهران باشید می‌توانید سفارش برای آهنگری ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار سنجاق صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.
نکته دوم آهنگری: به میزان درخشندگی فلز دقت کنید
اغلب موارد در فضای تاریک مانند داخل منزل یا کارگاه می‌توان درخشندگی فلز را به خوبی مشاهده کرد. اگر به هر دلیلی در فضای باز کار می‌کنید یادتان باشد که میزان گداختگی فلز باید به حدی باشد که کاملاً به رنگ نارنجی تیره در بیاید. در صورتی که نمی‌توانید میزان درخشندگی را ببینید از دست یا بدن خود برای ایجاد سایه کمک بگیرید.

قیمت آهنگری در تهران – سنجاق:10 نکته برای آهنگری
نکته سوم آهنگری: مراقب آتش تنور خود باشید
حقیقت این است که زمان‌بندی دقیق در آهنگری از اهمیت بالایی برخوردار است. حتماً شنیده‌اید که می‌گویند باید تا تنور داغ است نان را بچسبانی! در واقع اگر نتوانید آهن را به خوبی داغ کنید هر ضربه زدنی کاملاً بی‌فایده خواهد بود. بی‌توجهی به آتش تنور باعث می‌شود که کاملاً بسوزد و از بین برود و مسلماً دردسر زیادی برای شما ایجاد خواهد کرد.
در یکی از پروژه‌های آهنگری که قرار بوده 118 قطعه تهیه شود آهنگر مجبور بوده تا ازسرنو آتش را برپا کند. در واقع هرچقدر هم ریتم کار شما برای پروژه‌های این چنینی سریع باشد باز ممکن است نتوانید به خوبی آتش را مهار کنید.
در مواقع این چنینی شما مجبور می‌شوید یک بار تمامی زغال و زغال‌سنگ سوخته شده را خالی کنید و دوباره ازسرنو آتش را گداخته کنید. شاید مجبور شوید برای این کار چیزی حدود نیم ساعت زمان اختصاص دهید.

قیمت آهنگری در تهران – سنجاق:10 نکته برای آهنگری
نکته چهارم آهنگری: خاکستر را به شکل مرتب خالی کنید
خاکسترهای سوخته شده را به شکل پیوسته خالی کنید. اگر خاکستر در تنور بماند موجب مسدود شدن آن می‌شود و در نتیجه باعث می‌شود تا جرقه‌های آتش به هر سمتی بجهد. اینم جرقه‌ها درست مثل یک آتش‌بازی است و می‌تواند خطرناک باشد. حتماً حواستان به این مسئله باشد.

قیمت آهنگری در تهران – سنجاق:10 نکته برای آهنگری
نکته پنجم آهنگری: بیلچه آهنگری را در کنار خود بگذارید
رعایت این نکته به‌ویژه در مواردی که نزدیک برگ‌های خشک گیاهان و یا سایر مواد قابل احتراق تنور خود را برپا کرده باشید حائز اهمیت است. یادتان باشد که ممکن است گاهی اوقات آتش بالا بگیرد. در برخی مواقع زمانی که از آتش خود غافل شده‌اید و مشغول انجام کارهای دیگری هستید؛ آتش بالا می‌گیرد. حتی ممکن است اشتباهی در آتش بدمید و باعث گر گرفتن آن شوید. به هر دلیلی ممکن است زغال یا زغال‌سنگ از جای خود بجهد و بر روی سایر مواد قابل اشتعال بیفتد. داشتن یک بیلچه در نزدیکی‌تان به شما کمک می‌کند تا در مراحل اولیه این آتش ناخواسته را مهار کنید.

نکته ششم آهنگری: تمامی ابزارهایتان را در نزدیکی‌تان قرار دهید

قیمت آهنگری در تهران - سنجاق:10 نکته برای آهنگری
یادتان باشد که باید ابزار خود را در مکان مناسبی قرار دهید که هنگام کار بتوانید خیلی سریع به آن ها دسترسی داشته باشید. هر بار پس از اتمام کار نیز باید دوباره آن را در جای مناسبش قرار دهید. شما نمی‌توانید زمانی که آهن گداخته است به دنبال ابزار خود بگردید. با تلف کردن وقت در واقع دیگر زمان طلایی می‌گذرد و آهن سرد می‌شود در نتیجه نخواهید توانست آن را شکل دهید.

قیمت آهنگری در تهران – سنجاق:10 نکته برای آهنگری
نکته هفتم آهنگری: ریتم چکش زنی را از یاد نبرید
زمان‌بندی درست و اصولی اساس آهنگری است. یادتان باشد که ریتم درست برای چکش زدن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ریتم درست و اصولی نتیجه‌ای را برایتان به ارمغان می‌آورد که شاید یک آهنگر عضلانی و قدرتمند بی‌توجه به ریتم هم از عهده‌اش برنیاید. همیشه باید با دقت و توجه و بر اساس زمان‌بندی و ریتم مشخص کار کنید.

قیمت آهنگری در تهران – سنجاق:10 نکته برای آهنگری
نکته هشتم آهنگری: دوده آتش را از خود دور کنید
دوده آتش در واقع یک پوشش سیاه‌رنگ است که با تغییر دما بر روی فلز ایجاد می‌شود. در واقع این نوعی اکسید است که بر روی فلز شکل می‌گیرد. شما باید هر بار این پوشش را کنار بگذارید. البته خودش به شکل پوسته پوسته جدا می‌شود. مراقب باشید که در زمان چکش زنی این اکسید بر روی شما نیفتد. البته مهم است که اثری از این دوده بر روی قطعه نهایی نیز باقی نماند. متأسفانه این اکسید باعث سوراخ شدن سطح کار شده و ظاهر آن را خراب می‌کند. اگر نتوانی سطح کار را خوب برس بکشید ظاهر آن ها زیبا نخواهد بود.
برای از بین بردن این دوده می‌توانید از برس جوش استفاده کنید. البته همیشه باید کامل بررسی کنید که این اکسید کاملاً برطرف شده باشد. متأسفانه برای سطوح خمیده این دوده ممکن است بر روی فلز باقی بماند. این اکسید به داغی آتش و فلز است و در اثر برخورد با پوستتان به آن می‌چسبد. متأسفانه برای برداشتن آن به کمک پزشکی نیاز است و از آن بدتر حتماً بر روی پوست خود خون‌ریزی خواهید داشت.

قیمت آهنگری در تهران – سنجاق:10 نکته برای آهنگری
نکته نهم آهنگری: فرایند سرد کردن را به‌آهستگی انجام دهید
این نکته نه تنها از نظر ایمین حائز اهمیت است؛ بلکه برای کیفیت فلز نیز بسیار مهم است. یادتان باشد که گرما باعث می‌شود که مولکول‌های مواد از هم دور شوند و سرد شدن درست برخلاف این مسئله باعث می‌شود تا مولکول‌ها دوباره به هم نزدیک شوند. عقل سلیم می‌گوید که اگر ظرفی پر از آب جوش را داخل آب یخ قرار دهید بی‌درنگ می‌شکند. این اتفاق می‌تواند دقیقاً برای فلز نیز بیفتد. البته به احتمال زیاد شما در کوره خود فلز را تا این حد گرم نمی‌کنید که در اثر سرد شدن یک انفجار رخ دهد. اما اگر به هر حال فرایند خنک شدن بیش از حد سریع باشد؛ قطعه نهایی شما ضعیف شده و میزان شکنندگی آن افزایش می‌یابد. حتی ممکن است به راحتی از هم بشکند. گرمایش و سرمایش اصولی کمک می‌کند تا قطعه از استحکام بیشتری برخوردار باشد.

قیمت آهنگری در تهران – سنجاق:10 نکته برای آهنگری
نکته دهم آهنگری: از اشتباه کردن نترسید

قیمت آهنگری در تهران – سنجاق:10 نکته برای آهنگری
شاید این توصیه برای شما خیلی شعاری باشد. اما واقعیت این است که در حرفه آهنگری نمی‌توانید یک شبه ره صدساله را بروید. باید بپذیرید که شما مبتدی هستید. راهکار درست این است که بارها تمرین و تکرار کنید و از اشتباهات خود درس بگیرید.
امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

قیمت آهنگری در تهران – سنجاق:10 نکته برای آهنگری

دستورالعمل سنجاق برای سیمان کاری

دستورالعمل سنجاق برای سیمان کاری

به روز شده در آگوست 21, 2021 در 9:27 ب.ظ

آدرس

  • استان / کشور: تهران, تهران پردیس
  • کشور: ایران

تماس با مشاور

مدیریت
  • مدیریت
  • 09101797990
  • 02176274005
مشاهده لیست های من

Enquire about this property

بازدید صفحه

نقدی ثبت نشده است ( 0 از 5 )

یک نقد ثبت کنید

جهت بررسی وارد شوید