• کلینیک ساختمان پردیس پلتفرم تخصصی رپورتاژآگهی تولیدکنندگان و فعالان صنعت ساختمان ایران
author 09101797990 - 09101797950

توضیحات

آشنایی با قالب پلاستیکی تخت فرازمان  برای ساخت یک ساختمان با بتن مسلح، باید بتن تازه را در قالب بتن فلزی یا انواع دیگری از قالب ها مانند قالب چوبی یا پلاستیکی بریزند تا فرم قالب را به خود ب…

آشنایی با قالب پلاستیکی تخت فرازمان  برای ساخت یک ساختمان با بتن مسلح، باید بتن تازه را در قالب بتن فلزی یا انواع دیگری از قالب ها مانند قالب چوبی یا پلاستیکی بریزند تا فرم قالب را به خود ب...

آشنایی با قالب پلاستیکی تخت فرازمان

برای ساخت یک ساختمان با بتن مسلح، باید بتن تازه را در قالب بتن فلزی یا انواع دیگری از قالب ها مانند قالب چوبی یا پلاستیکی بریزند تا فرم قالب را به خود بگیرد. پس از آماده شدن، این قالب ها را در طراحی سقف وافل، ستون و قسمت های دیگری از سازه استفاده می کنند.

در واقع باید گفت که نحوه قالب بندی، از مهم ترین مراحل ساخت سازه های بتنی است. به همین دلیل، اجرای آن ها باید توسط متخصصان این سازه ها انجام گیرد. علاوه بر این، وجود تجهیزات ایمن، رعایت استانداردها و استفاده از روش های مناسب نیز در ساخت اصولی یک سازه اهمیت زیادی دارد. امروزه، به جای قالب های فلزی از قالب پلاستیکی تخت فرازمان استفاده می کنند. از این نوع قالب می توان در تمامی قسمت های ساختمان استفاده کرد.  در ادامه به معرفی قالب پلاستیکی تخت می پردازیم.

معرفی قالب پلاستیکی تخت

یکی از انواع قالب های ساختمانی که امروزه بسیار مورد استفاده قرار گرفته، قالب های تخت پلاستیکی است. این نوع قالب در اجرای اسکلت ساختمان کاربرد دارد. در زمان ساخت یک ساختمان برای این که المان های مختلفی از سازه مانند ستون، فونداسیون، دیوار برشی یا سقف را قالب بندی کنند از قالب های چوبی، پلاستیکی یا فلزی در اندازه های گوناگون استفاده می کنند.

در واقع باید گفت که مهم ترین کار در مرحله اسکلت سازه، قالب بندی اصولی است. از طرفی در کنار مهارت قالب بند باید کیفیت قالبی که مورد استفاده قرار می گیرد نیز بالا باشد.

مزایا قالب پلاستیکی تخت

امروزه قالب پلاستیکی تخت نسبت به قالب های فلزی و چوبی طرفداران بیشتری دارد و در پروژه های ساختمانی استفاده می شود. برخی از مزایای قالب های پلاستیکی عبارتند از:

·         مقرون به صرفه بودن

در میان انواع قالب های ساختمانی مانند قالب فلزی و چوبی، خرید قالب پلاستیکی، به سرمایه گذاری کم تری نیاز دارد و با توجه به قیمت پایین آن نسبت به قالب های دیگر مقرون به صرفه است.

·         وزن کم

وزن قالب های پلاستیکی بسیار کم است و این ویژگی، کار قالب بند و کارگر را در زمان استفاده از آن راحت می کند و باعث افزایش سرعت می شود. در واقع باید گفت که یکی از عیب های قالب فلزی، وزن زیاد آن ها است که کار را برای کارگر دشوار می کند. قالب فلزی با ابعاد 100*50 سانتی متر، 20 کیلوگرم بوده در صورتی که یک قالب پلاستیکی با همین ابعاد دارای وزن 5 کیلوگرم است.

·         جداسازی راحت

قالب های موجود در بازار مانند قالب چوبی تنها چند بار قابل استفاده هستند زیرا رطوبت بتن و پایین بودن مقاومت آن باعث تغییر شکل قالب ها می شود و ظاهر نامناسبی پیدا می کند اما قالب های پلاستیکی به راحتی قابل جداسازی است و در صورتی که به درستی استفاده شوند، عمر مفیدی خواهند داشت.

·         عدم نیاز به روغن

قالب های فلزی نسبت به تمامی قالب های موجود در بازار، تعمیرات آسان تری دارد با این حال، قالب های پلاستیکی را می توان با چسب پلاستیک یا جوش حرارتی به راحتی تعمیر کرد. از طرفی با این قالب ها دیگر نیازی به مرحله روغن کاری نیست.

·         قابل اجرا در هر شرایط اقلیمی

قالب های پلاستیکی نسبت به سایر قالب ها، مقاومت بیشتری دارد به همین دلیل در تمامی شهرهای کشور قابل اجرا شدن است. در واقع در تمامی پروژه های ساختمانی سطح شهر می توان به صورت اصولی از این نوع قالب استفاده کرد.

در حقیقت، در قالب های فلزی امکان خوردگی و زنگ زدگی فولاد با قرار گرفتن در محیط های مرطوب وجود دارد. در فصل زمستان نیز به علت این که فولاد به سرعت اختلاف دمای بیرون و داخل را یکسان می کند، باعث یخ زدگی بتن می شود. به همین دلیل توصیه می شود که در مناطق سردسیر از قالب پلاستیکی تخت استفاده شود.

·         سرعت در اجرا

همانطور که گفته شد، وزن قالب های پلاستیکی تخت نسبت به قالب های دیگر کم تر است و همین مورد، کار را برای کارگران راحت می کند به همین دلیل سرعت آن ها در انجام پروژه های ساختمانی افزایش می یابد.

آشنایی با قالب پلاستیکی تخت فرازمان  برای ساخت یک ساختمان با بتن مسلح، باید بتن تازه را در قالب بتن فلزی یا انواع دیگری از قالب ها مانند قالب چوبی یا پلاستیکی بریزند تا فرم قالب را به خود ب...

قالب پلاستیکی تخت چه معایبی دارد؟

با وجود مزایای بسیاری که برای قالب های پلاستیکی تخت بیان شد، این قالب ها معایبی نیز دارند که عبارتند از:

·         نیاز به ادوات زیاد

طراحی قالب های پلاستیکی باید به طور دقیق انجام شود و برای این میزان ظرافت به متریال و ادوات زیادی نیاز است. از طرفی این قالب ها برای اجرا در سقف، دیوار و ستون به احداث زیرساخت های بیشتری نیاز دارند به همین دلیل هزینه استفاده از قالب های پلاستیکی بسیار زیاد است.

·         غیر قابل اشتعال

با وجود این که شاید ویژگی غیر قابل اشتعال بودن برای بسیاری از محصولات ساختمانی یک ویژگی به حساب بیاید اما برای قالب های پلاستیکی این یک عیب محسوب می شود.

قالب پلاستیکی تخت چه ابعادی دارد؟

امروزه قالب های پلاستیکی تخت را می توان با توجه نیاز مشتریان و بر اساس شرایط و نیازهای اجرایی در کارگاه های ساخت قالب تولید کرد. با این وجود برخی از ابعاد موجود در بازار شامل 100X15X5 سانتی متر، 100X10X5، 100X50X5 و 80X80X5 سانتی متر است.  مشتریان می توانند ابعاد مورد نیاز خود قالب های پلاستیکی تخت را از کارگاه های ساخت قالب سفارش دهند.

کاربرد قالب پلاستیکی تخت چیست؟

امروزه، با توجه به استقبال مهندسان از قالب های تخت پلاستیکی می توان از آن ها در طراحی و اجرای انواع پروژه های ساختمانی استفاده کرد. در واقع مهم ترین کاربرد قالب های تخت پلاستیکی در قالب بندی و اجرای سقف وافل، سقف یوبوت، سقف کوبیاکس و سقف اینتل دک است.

آشنایی با قالب پلاستیکی تخت فرازمان  برای ساخت یک ساختمان با بتن مسلح، باید بتن تازه را در قالب بتن فلزی یا انواع دیگری از قالب ها مانند قالب چوبی یا پلاستیکی بریزند تا فرم قالب را به خود ب...اجرا در سقف وافل

همانطور که می دانید برای اجرای سقف وافل از قالب های وافل استفاده می کنند. این قالب ها در گذشته از جنس های مختلفی بودند اما امروزه خرید قالب سقف وافل برای اجرای این سقف ها کاربرد دارد.

قابل اجرا در سقف یوبوت

یکی از سیستم های اجرای سقف دال مجوف یوبوت است که از قالب های پلاستیکی در زمان طراحی استفاده می کند. این روش مدرن بوده و هزینه کمی برای اجرا نیاز دارد.

اجرا در سقف کوبیاکس

باید گفت که سقف کوبیاکس یک نوع روش اجرای دال مجوف دو طرفه بتنی است که برای طراحی از قالب های پلاستیکی استفاده می کند. در واقع این سیستم از قالب های سبک استفاده می کند که فضاهای خالی زیادی را داخل آن ها ایجاد می کند.

اجرای سقف اینتل دک

یکی از روش های مدرن در اجرای دال های مشبک دو طرفه، سیستم دال فوق سبک اینتل دک است.  در واقع اجرای سقف اینتل داک مشابه سقف های دال بوده یعنی ابتدا باید کل سطح سقف، قالب بندی شود. امروزه برای مرحله قالب بندی از قالب های پلاستیکی تخت به جای قالب های فلزی استفاده می کنند.

خرید قالب پلاستیکی از فرازمان

با توجه به مزایای قالب های پلاستیکی و کاربردهای گسترده آن در صنعت ساختمان سازی، شرکت فرازمان اقدام به تولید انواع قالب های پلاستیکی تخت کرده است. این قالب ها در ابعاد گوناگون و براساس نیاز مشتری تولید می شوند. همچنین، جنس اکثر این قالب ها از پلی پروپیلن و در رنگ های سفید و مشکی به فروش می رسند.

قالب پلاستیکی تخت فرازمان

بهترین مرکز فروش تابلو دکوراتیو درتهران در سال 1402

به روز شده در می 12, 2023 در 9:58 ب.ظ

آدرس

  • شهر: تهران
  • استان / کشور: تهران
  • شهرستان: تهران
  • کشور: ایران

تماس با مشاور

مدیریت
  • مدیریت
  • 09101797990
  • 02176274005
مشاهده لیست های من

Enquire about this property

بازدید صفحه

املاک مشابه

نقدی ثبت نشده است ( 0 از 5 )

یک نقد ثبت کنید

جهت بررسی وارد شوید