• کلینیک ساختمان پردیس پلتفرم تخصصی رپورتاژآگهی تولیدکنندگان و فعالان صنعت ساختمان ایران
author 09101797990 - 09101797950

کاشی کار ساختمان تهران / معرفی سرامیک کار ساختمان تهران / کاشی مرجان

تهیه کاشی و سرامیک به دلخواه کارفرما و معرفی نصاب کاشی و سرامیک

کاشی کار ساختمان تهران / معرفی سرامیک کار ساختمان تهران / کاشی مرجان

جدیدترین محصولات

کاشی کار ساختمان تهران / معرفی سرامیک کار ساختمان تهران / کاشی مرجان

چسب کاشی چیست؟

چسب کاشی نوع خاصی از چسب است که برای نصب کاشی‌ها بر روی دیوار یا کف مورد استفاده قرار می‌گیرند. این چسب یک مخلوط آماده است که از سیمان پرتلند و پلیمرهایی مانند اپوکسی و ذرات دانه‌ای با برخی از افزودنی‌های اضافه شده جهت بهبود خواص چسب، ساخته شده است.  از چسب‌های کاشی برای ثابت نگه داشتن کاشی‌های روی دیوارها، کف‌ها، استخرهای شنا و موارد دیگر استفاده می‌شود. سطح کار ممکن است از سیمان، چوب، شیشه و مواد دیگر ساخته شده باشد. از این رو، انتخاب نوع چسب کاشی از اهمیت بالایی برخوردار است.

کاشی کار ساختمان تهران / معرفی سرامیک کار ساختمان تهران / کاشی مرجان

انواع چسب کاشی

 

خوشبختانه، چسب‌های کاشی به حدی تکامل یافته‌اند که می‌توان یکی از آن‌ها را به راحتی برحسب نوع کار انتخاب کرد. بعضی اوقات نوع سطح کار و گاهی نوع کاشی به خودی خود یک عامل تعیین‌کننده در انتخاب نوع چسب مخصوص کاشی است. دو نوع چسب کاشی مختلف در بازار موجود هستند که به شرح زیر می‌باشند:

خمیر مخلوط آماده: همان‌طور که از نامش پیدا است، این نوع چسب به صورت مخلوط آماده است. بنابراین می‌توان از آن به طور مستقیم بر روی سطح کار استفاده کرد. در کنار کاربرد  آسان، محدودیتی نیز وجود دارد؛ خمیر آماده اغلب برای چسباندن کاشی‌های سرامیکی با ابعاد کوچک‌تر بر روی دیوارها قابل استفاده است.

کاشی کار ساختمان تهران / معرفی سرامیک کار ساختمان تهران / کاشی مرجان

چسب کاشی پودری: از طرف دیگر، چسب‌های پودری باید با آب مخلوط شوند که نیاز به تلاش و زمان بیشتری برای تهیه دارند. با این حال، آن‌ها پیوند به مراتب قوی‌تری بین کاشی و سطح کار ایجاد می‌کنند. بنابراین برای چسباندن کاشی‌ها بر روی دیوار و حتی سرامیک‌ها بر روی کف اتاق نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاشی کار ساختمان تهران / معرفی سرامیک کار ساختمان تهران / کاشی مرجان

اما هر دو این چسب‌ها به انواع مختلف تقسیم می‌شوند که به شرح زیر هستند:

چسب ماستیک (Mastic)

ماستیک یک چسب ارگانیک است که از رزین چسبنده درخت ماستیک ساخته می‌شود. به عنوان چسب اشکالات زیادی دارد، زیرا ارگانیک بوده و می‌تواند در مناطق با رطوبت بالا تولید کپک کند. اگر در برابر رطبوت قرار گیرد، استحکام و چسبندگی خود را از دست می‌دهد.

اگر حمام خود را با استفاده از چسب ماستیک کاشی کرده باشید، در صورتی که کاشی‌های شما به درستی به بستر کار چسبیده باشند و هیچ ترکی در شکاف وجود نداشته باشد، مشکلی برای عدم مقاومت در برابر رطوبت نخواهید داشت. در هر صورت، پیشنهاد ما این است که از ماستیک برای محیط آشپزخانه استفاده کنید.

 

اگرچه اشکالاتی در مورد ماستیک وجود دارد، اما مزایایی نیز دارد. این محصول استحکام بسیار بالایی برای نگه داشتن کاشی بر روی بستر کار را دارد. کاربرد آن آسان است و سریع تنظیم می‌شود. هنگامی که برای کاشی کاری دیوارها استفاده می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید کاشی‌ها را در محل خود تنظیم کنید.

کاشی کار ساختمان تهران / معرفی سرامیک کار ساختمان تهران / کاشی مرجان

چسب تین‌ست (Thinset)

چسب تین‌ست ملات کاشی آماده‌ای است برای بیشتر کاربردهای ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تین‌ست که از سیمان پرتلند، ماسه سیلیس و مواد نگهدارنده ساخته شده است. این چسب دارای یک حالت صاف و لغزنده شبیه به گِل است که با یک ماله شیاردار بر بستر اعمال می‌شود.

این چسب ساختار بسیار محکمی بین کاشی و بستر کار ایجاد می‌کند و در برابر رطوبت و رشد قالب مقاوم است. تین‌ست همچنین ضد حرارت است، بنابراین در محیط‌های گرم نیز کاربردی است. از آنجا که زمینه سیمانی دارد، از نظر ابعادی پایدار بوده و منقبض نمی‌شود.

یکی دیگر از مزایای تین‌ست این است که به شما امکان می‌دهد سطوح ناهموار را تا حدی مسطح کنید. این به معنای این است که اگر بستر کار ناهموار بود، می‌توان با این نوع چسب کاشی، سطح را برای نصب کاشی هموار کرد. از آنجا که این محصول تحت تأثیر رطوبت قرار ندارد، برای کاشی کف و هر نوع کاشی در مناطق مرطوب از جمله حمام و سرویس بهداشتی استفاده می‌شود.

کاشی کار ساختمان تهران / معرفی سرامیک کار ساختمان تهران / کاشی مرجان

 

چسب اپوکسی (Epoxy)

چسب اپوکسی در دو یا سه مؤلفه جداگانه قرار دارد که باید درست قبل از استفاده توسط کاربر مخلوط شوند. نسبت به تین‌ست، ملات اپوکسی به سرعت تنظیم می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد تا فقط در طی دو ساعت فرآیند کاشی کاری را شروع کنید. این محصول در برابر آب غیرقابل نفوذ است، بنابراین نیازی به مواد افزودنی مخصوص لاتکس ندارد.

ملات‌های اپوکسی برای نصب کاشی و سرامیک و همچنین برای بسترهای کار ساخته شده از شیشه، سنگ، فلز، معرق و چوب مناسب هستند. چسب‌های اپوکسی حتی می‌توانند برای نصب کفپوش‌های لاستیکی یا کفپوش‌های چوبی نیز به کار گرفته شوند.

ملات های مبتنی بر اپوکسی از مقاومت فشاری بالایی برخوردار بوده و به خوبی به سنگ‌های دارای رزین می‌چسبند. این ملات‌ها برای استفاده و نگهداری ساده هستند. مقاومت مکانیکی و چسبندگی بالایی دارند، بنابراین کاشی را محکم در جای خود نگه می‌دارند و در برابر انقباض مقاوم هستند. همچنین، در برابر طیف گسترده‌ای از مواد شیمیایی نیز مقاوم هستند. در مقایسه قیمت، اپوکسی از تین‌ست گران‌تر است و در حین کار بوی تند و قوی دارد.

کاشی کار ساختمان تهران / معرفی سرامیک کار ساختمان تهران / کاشی مرجان

مزایا و معایب چسب کاشی

 

مزایای چسب کاشی

پیوند قوی: هنگام استفاده از دوغاب سیمان به عنوان چسب، همیشه خطر پیوند ضعیف وجود دارد. با گذشت زمان، کاشی‌ها ممکن است جابجا شده و از بستر کار جدا شوند. در حالی که چسب‌های کاشی، چسبندگی به مراتب بالاتری دارند.

سرعت بالای اجرا: یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از چسب‌های کاشی، آمادگی استفاده سریع است. به ویژه در نوع مخلوط آماده، کاربر فقط باید مخلوط را در ظرف خود بیرون بیاورد و کاشی‌ها را به دیوار بچسباند. سرعت بالا به معنای صرفه جویی در زمان نیز است.

کیفیت کار بالا: چسب کاشی اجازه می‌دهد تا کاشی‌ها به سرعت و به راحتی در جای خود تنظیم و به راحتی نصب شوند. همچنین باعث تمیزی و زیبایی بیشتر کار می‌شود. حمل چسب‌های کاشی آسان بوده و هیچ گونه گرد و غبار و یا باقی‌مانده‌ای از خود به جای نمی‌گذراند.

کاهش ضایعات مصالح: هنگام استفاده از دوغاب سیمان، ابتدا باید آن را روی بستر و سپس در پشت کاشی‌ها ریخت. ضخامت دوغاب سیمانی و ضایعات ناشی از استفاده سیمان، باعث می‌شود چسب کاشی انتخاب بهتری باشد. یک لایه نازک از چسب، بدون آنکه ضایعات از خود به جای بگذارد، باعث می‌شود کاشی به سطح کار بچسبد.

کاشی کار ساختمان تهران / معرفی سرامیک کار ساختمان تهران / کاشی مرجان

معایب چسب‌های کاشی

شاید تنها بتوان عیب این چسب ساختمانی را به قیمت آن مربوط دانست. اما اگر به هزینه‌های مربوط به نیروی کار، زمان اجرا، زیرسازی و بسیاری موارد دیگر توجه کنید، خواهید فهمید که استفاده از چسب، سرمایه گذاری مناسب‌تری است.

بهترین چسب کاشی

 

در بازار نزدیک به ۵۰ برند مختلف تولیدکننده چسب کاشی را می‌توان مشاهده کرد. اما برخی از آن‌ها به دلیل تولید محصولات باکیفیت‌تر، توانسته‌اند در نزد افراد مشغول در حوزه ساخت‌وساز، نام و شهرت بیشتری پیدا کنند. این برندها شامل موارد زیر هستند:

  • شیمی ساختمان
  • هنکل
  • ویترا
  • ساروج
  • یکتا
  • آترا

کاشی کار ساختمان تهران / معرفی سرامیک کار ساختمان تهران / کاشی مرجان

کلام آخر

سطح دیوارها و کف آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی، بخش مهمی از اجزای داخلی ساختمان هستند، زیرا زیبایی و جذابیت را به هر فضا و نهایتاً خانه شما اضافه می‌کنند. بنابراین استفاده از محصول مناسب برای چسباندن کاشی‌ها به بسترها، می‌تواند از یک سو به زیبایی نهایی کار و از سوی دیگر به هزینه‌ها و راحتی کار بیافزاید. چسب کاشی دقیقاً در راستای چنین خواسته‌هایی قرار دارد و نسبت به دوغاب سیمانی، می‌تواند جهت استفاده در ارجحیت قرار گیرد.

فروش قالب بتنیک کاردرپردیس

img

مدیریت

پست‌های مرتبط

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی چیست؟ در پاسخ به vps چیست باید بگوییم در...

ادامه مطلب

ساخت آبنمای سنگی

نکات ساخت و نصب آبنما - توجه به محوطه سازی و ایجاد فضاهای زیبای خارج از ساختمان، امروزه به یکی از موضوعات اصلی در طراحی محوطه ها تبدیل شده است و افراد زیادی به دنبال دیزاین محوطه ی خانه های ویلایی و یا حتی آپارتمان های خود می باشند

ادامه مطلب