• کلینیک ساختمان پردیس پلتفرم تخصصی رپورتاژآگهی تولیدکنندگان و فعالان صنعت ساختمان ایران
author 09101797990 - 09101797950

طراحی و اجرای انواع سقف کاذب درپردیس – مجری سقف کاذب پردیس – طراحی سقف کاذب درپردیس – اجرای سقف کاذب پردیس

طراحی و اجرای انواع سقف کاذب درپردیس - مجری سقف کاذب پردیس - طراحی سقف کاذب درپردیس - اجرای سقف کاذب پردیس

 

انواع سقف کاذب، در اینترنت توسط افرادی که قصد نوسازی آپارتمان یا خانه خود را دارند و یا افرادی که مشغول ساخت خانه هستند، جست‌وجو می‌شود. انواع سقف کاذب و تزیین سقف در گذشته محدود به گچ بری و استفاده از چوب برای تزیین گچ می‌شد ولی امروزه این صنعت به لطف تکنولوژی‌های روز، پیشرفت شگرفی داشته است. در این مقاله نگاهی بر معرفی انواع سقف و کاذب و تناسب هر کدام با مکان‌های مختلف، داریم. در ادامه با کلینیک ساختمان پردیس همراه باشید.

انواع سقف کاذب کدام است؟

به طور کلی انواع سقف کاذب به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود و از متریال مختلفی برای ساخت آن‌ها بهره برده می‌شود. در ادامه به انواع سقف کاذب که در ایران مورد پسند هستند و استفاده می‌شوند پرداخته شده است تا افراد بتوانند بهترین و مناسب‌ترین آن را برای خود برگزینند.

سقف کاذب رابیتس

رابیتس از انواع سقف کاذب قدیمی و پرکاربرد در دکوراسیون داخلی ایران است. این نوع سقف کاذب شباهت ظاهری زیادی به سقف کاذب کناف دارد ولی در عمل مکانیسم نصب آن با کناف تفاوت بسیاری دارد. سقف کاذب رابیتس بیشتر در مرحله نازک کاری ساختمان اجرا می‌شود و نمی‌توان آن را گزینه مناسبی برای مرحله‌ای که سازه تکمیل شده است یا سازه در حال بازسازی است، در نظر گرفت.

 

برای نصب این نوع سقف کاذب ابتدا میلگردهایی را به سقف جوش می‌دهند و سپس فویل‌های رابیتس را به میلگردها جوش می‌دهند. پس از اتمام این مرحله، کار گروه جوشکاری به پایان رسیده است و کار گروه گچ کاری آغاز می‌شود. گچ کار با مهارت خود گچ را به رابیتس‌ها میزند و در نهایت با ابزار گچ کاری آن را به شکل مورد نظر در می‌آورد.

سقف کاذب کناف

از انواع سقف کاذب مدرن که با استقبال زیادی در بین ایرانیان مواجه شده است، می‌توان به سقف کاذب کناف اشاره کرد. این سقف کاذب برخلاف سقف کاذب رابیتس، سهولت نصب بالایی دارد و از کثیف کاری سقف کاذب رابیتس در آن هیچ خبری نیست. از این نوع سقف کاذب می‌توان برای سازه‌های در حال ساخت و سازه‌های ساخته شده که قصد بازسازی یا نوسازی دارند، استفاده کرد.

 

برای نصب سقف کاذب کناف ابتدا پروفیل‌های گالوانیزه را با استفاده از پیچ و مهره به سقف متصل می‌کنند سپس پنل‌های گچی پیش ساخته را با استفاده از پیچ یا پرچ به پروفیل گالوانیزه محکم می‌کنند، در انتها نیز با یک گچ کاری مختصر جای پیچ‌ها پوشانده می‌شود. به این نوع سقف کاذب کناف، سقف کناف ثابت نیز می‌گویند.

سقف کاذب مشبک

نوع دیگری از سقف کاذب کناف وجود دارد که به آن متحرکی مشبک می‌گویند. برای نصب این نوع سقف کاذب کناف ابتدا، پروفیل‌های گالوانیزه مانند نوع قبل، به سقف متصل می‌شوند و سپس پنل‌های گچی در بین پروفیل‌ها قرار می‌گیرند. این پنل‌ها قابلیت جابه‌جایی، تعویض و دسترسی به فضای پشت را دارند و به همین دلیل می‌توان برای انتقال لوله و اتصالات، تأسیسات ساختمان می‌توان از فضای پشت آن‌ها استفاده کرد.

سقف کاذب پی‌وی‌سی

یکی از انواع سقف کاذب پرطرفدار در ایران، سقف کاذب پی‌وی‌سی است. این نوع سقف کاذب، علاوه بر زیبایی، مقاومت بالایی نیز دارد که آن را برای محیط‌های صنعتی، بیمارستانی، ورزشی، اداری و … مناسب می‌کند. این سقف کاذب در دو نوع تایل و نواری تولید و به بازار عرضه می‌شود.

 

مانند سقف کاذب کناف، سقف کاذب پی‌وی‌سی نیز برای نصب، ابتدا نیازمند اتصالات گالوانیزه به سقف است تا در مرحله بعد تایل و نوارهای پی‌وی‌سی روی این شبکه گالوانیزه، سوار شوند. از فضای به وجود آمده در پشت سقف کاذب پی‌وی‌سی می‌توان برای عبور اتصالات و تأسیسات ساختمانی استفاده کرد.

 

سقف کاذب چوبی

از انواع سقف کاذب پرطرفدار در شمال کشور، سقف کاذب چوبی است. در گذشته از سقف کاذب چوبی به دلیل آب و هوای مرطوب شمال کشور، برای تزیین سقف در آن منطقه استفاده می‌شد ولی به نظر می‌رسد که وفور و قیمت پایین‌تر دیگر سقف‌های کاذب مانند پی‌وی‌سی، کم‌کم سقف کاذب چوبی جای خود را به سقف کاذب پی‌وی‌سی که برای حضور در مناطق با آب و هوای مرطوب مناسب است، داده است.

سقف کاذب آلومینیومی

سقف کاذب آلومینیومی یکی از انواع سقف کاذب است که به دلیل قیمت بالای آن زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. این نوع سقف کاذب به دو صورت تایل‌های آلومینیومی و نوارهای آلومینیومی به بازار عرضه می‌شوند. سقف کاذب آلومینیومی طریقه نصب مشابه با سقف کاذب کناف و پی‌وی‌سی دارد که برای اتصال آن به سقف از پروفیل‌های گالوانیزه استفاده می‌شود.

سقف کاذب گریلیوم

سقف کاذب گریلیوم نیز مانند سقف کاذب آلومینیوم به دلیل قیمت بالای آن در بسیاری از مکان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. اسم این سقف کاذب از شکل ظاهری آن که شبیه شبکه یا گریل است، گرفته شده است. در بین انواع سقف کاذب، این نوع از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است که بسیاری را با قیمت بالای آن مجاب به خرید می‌کند.

سقف کاذب آی گلس

از بین تمامی انواع سقف کاذب، سقف کاذب آی گلس کاملاً بومی و ایرانی است. به این معنی که مواد اولیه آن در ایران تولید می‌شود، طرح آن ایرانی است و تنها در بازار ایران از آن استفاده می‌شود. این نوع سقف کاذب از تایل‌های شفاف اکریلیک تهیه شده است که روشنایی را به خوبی از خود عبور می‌دهد و برای اجرا در کنار دیگر انواع سقف کاذب مانند ام دی اف، بسیار مناسب است.

سقف کاذب کشسان

سقف کاذب کشسان در واقع پارچه‌ای با جنس خاص است که طرحی روی آن معمولاً از یک منظره چاپ می‌شود. سقف کشسان برای اجرا در کنار دیگر انواع سقف کاذب مانند کناف یا ام دی اف طراحی شده است. این نوع سقف کاذب یک منظره از یک پنجره سقفی را به نمایش می‌گذارد که برای آشپزخانه، اتاق‌ها و سرویس‌های بهداشتی مناسب است.

 

سقف کاذب ام دی اف

سقف کاذب ام دی اف به دلیل وزن و هزینه زیاد معمولاً به صورت یکسره اجرا نمی‌شود و بیشتر به صورت ترکیبی با دیگر انواع سقف کاذب مانند کناف، سقف کشسان، آی گلس و … اجرا می‌شود.

سقف کاذب آکوستیک

سقف کاذب آکوستیک سقفی است که برای مکان‌های خاص که جذب صوت مهم است، مانند سالن‌های سینما، تئاتر، سالن‌های همایش، تالارهای کنسرت، مکان‌هایی که کلاس و تمرین موسیقی صورت می‌گیرد و … استفاده می‌شود.

سقف کاذب آکوستیک مانند سقف کاذب کناف، پی‌وی‌سی، آلومینیومی، گریلیوم و … با استفاده از اتصال پروفیل‌های گالوانیزه به سقف و در ادامه نصب پنل‌های سقف کاذب آکوستیک در جای خود، اجرا می‌شود. ناگفته نماند که سقف کاذب آکوستیک در انواع سقف کاذب شبکه‌ای طبقه بندی می‌شود و مانند هر سقف کاذب شبکه‌ای دیگری می‌توان از فضای پشت آن به منظور عبور لوله و اتصالات، استفاده کرد.

سقف کاذب ترکیبی

سقف کاذب ترکیبی اصطلاحی است که در بین طراحان دکوراسیون داخلی رایج شده است و اشاره‌ای به انواع سقف کاذب خاص ندارد. در واقع سقف کاذب ترکیبی به ترکیب دو یا چند نوع متریال مختلف سقف کاذب مانند کناف، چوب، ام دی اف، کشسان، آی گلاس و … گفته می‌شود که در کنار هم می‌توانند سقف زیبا و چشم‌نوازی را به بیننده ارائه دهد.

ایده برای اجرای انواع سقف کاذب

در ادامه تصاویر متعددی از انواع مدل‌های سقف کاذب که در بالا به آن‌ها آورده شد ارائه شده است. این تصاویر به گرفتن ایده در خصوص سقف کاذبی که می‌خواهید اجرا کنید به شما بسیار کمک خواهند کرد.

سخن آخر

در مقاله حاضر به انواع سقف کاذب اشاره شد ولی در ادامه این سؤال پیش می‌آید که آیا می‌توان از هر سقف کاذبی در هر مکانی استفاده کرد؟ پاسخ به این سؤال کمی دشوار است و به سلیقه و بودجه کارفرما بستگی دارد. به طور مثال برای تزیین سقف مکان‌هایی مانند ادارات، بانک‌ها، سالن‌های بزرگ، ایستگاه‌های مترو، اتوبوس، قطار، ترمینال‌ها و دیگر فضاهای عمومی بهتر است از متریالی با مقاومت بالا مانند آلومینیوم، پی‌وی‌سی و کناف تایلی استفاده کرد؛ یا برای تزیین سقف مکان‌هایی مانند خانه‌های مسکونی، دفاتر خصوصی، مطب پزشک و … استفاده از سقف کاذب رابیتس و کناف گزینه‌های خوبی هستند. البته برای فضای مشاع ساختمان‌های مسکونی و اداری، اتاق‌ها، سرویس بهداشتی و آشپزخانه، سقف کاذب ترکیبی، کشسان، آی گلاس، ام دی اف و کناف بهترین انتخاب‌ها می‌توانند باشند. همان‌طور که در بالاتر نیز به آن اشاره شد، برای تزیین سقف مناطقی که آب و هوای مرطوب دارند، استفاده از سقف‌های کاذب پی‌وی‌سی، آلومینیومی، گریلیوم و چوب مقاوم‌ترین و بهترین گزینه‌ها هستند.

 

اسنوبل : یکی به جای تو….

طراحی و اجرای انواع سقف کاذب درپردیس – مجری سقف کاذب پردیس – طراحی سقف کاذب درپردیس – اجرای سقف کاذب پردیس

طراحی و اجرای انواع سقف کاذب درپردیس – مجری سقف کاذب پردیس – طراحی سقف کاذب درپردیس – اجرای سقف کاذب پردیس

طراحی و اجرای انواع سقف کاذب درپردیس – مجری سقف کاذب پردیس – طراحی سقف کاذب درپردیس – اجرای سقف کاذب پردیس

طراحی و اجرای انواع سقف کاذب درپردیس – مجری سقف کاذب پردیس – طراحی سقف کاذب درپردیس – اجرای سقف کاذب پردیس

طراحی و اجرای انواع سقف کاذب درپردیس – مجری سقف کاذب پردیس – طراحی سقف کاذب درپردیس – اجرای سقف کاذب پردیس

طراحی و اجرای انواع سقف کاذب درپردیس – مجری سقف کاذب پردیس – طراحی سقف کاذب درپردیس – اجرای سقف کاذب پردیس

 

img

مدیریت

پست‌های مرتبط

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی چیست؟ در پاسخ به vps چیست باید بگوییم در...

ادامه مطلب

ساخت آبنمای سنگی

نکات ساخت و نصب آبنما - توجه به محوطه سازی و ایجاد فضاهای زیبای خارج از ساختمان، امروزه به یکی از موضوعات اصلی در طراحی محوطه ها تبدیل شده است و افراد زیادی به دنبال دیزاین محوطه ی خانه های ویلایی و یا حتی آپارتمان های خود می باشند

ادامه مطلب