• کلینیک ساختمان پردیس پلتفرم تخصصی رپورتاژآگهی تولیدکنندگان و فعالان صنعت ساختمان ایران
author 09101797990 - 09101797950

سیستم گرمایش ازکف / اجرای سیستم گرمایش ازکف / لوله کشی گرمایش ازکف ساختمان 

 

اجرای سیستم لوله کشی گرمایش ازکف داخل آپارتمان و خانه ویلایی به جای شوفاژ

سیستم گرمایش ازکف / اجرای سیستم گرمایش ازکف / لوله کشی گرمایش ازکف ساختمان 

سیستم سرمایش از کف چیست؟

سیستم سرمایش از کف، شباهت بسیار زیادی به سیستم گرمایش از کف نوع رطوبتی دارد. در سیستم‌های سرمایش از کف، ماده خنک کننده که عمدتاً آب است از طریق تجهیزات مربوطه که در خارج از ساختمان و در فضای باز قرا گرفته است، از طریق مجاری و لوله‌هایی به کف ساختمان و فضای مورد نظر هدایت می‌شود. به عبارتی انرژی سرمایشی از طریق تماس و تشعشع جذب هوا و بدن افراد می‌شود.

سیستم گرمایش ازکف / اجرای سیستم گرمایش ازکف / لوله کشی گرمایش ازکف ساختمان 

سیستم سرمایش از کف چگونه کار می‌کند؟

نحوه عملکرد سیستم‌های سرمایش از کف نیز به این گونه است که آب به عنوان مایع خنک کننده به طور دائم در حال گردش است. آب با عبور از کف ساختمان گرم می‌شود و وقتی که دمای اتاق به یک مقدار مشخص از پیش تعیین شده برسد، ترموستات‌های تعبیه شده باعث به جریان افتادن دوباره آب می‌شوند و با وارد شدن به چیلر و خنک شدن، مجدداً وارد این سیستم می‌شوند. دمای این آب عمدتاً چیزی در حدود ۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد است و به این ترتیب می‌تواند در خنک سازی فضا به صورت یکسان کارایی بسیار خوبی داشته باشد.

 

چرا باید از این سیستم سرمایشی استفاده کنیم؟

سیستم‌های سرمایشی هر نوعی که باشند مسلماً نقاط قوت خود را خواهند داشت و این موضوع در مورد سرمایش از کف نیز صادق است. به طور کلی موارد زیر را می‌توان از مهم‌ترین مزایا استفاده از سیستم سرمایش از کف در نظر گرفت.

  • اول از همه اینکه از نظر طراحی هیچ گونه تداخلی در معماری و طراحی داخلی خانه نخواهد داشت و به غیر از یک ترموستات و درجه تنظیم، هیچ وسیله اضافه دیگری از این سیستم در داخل ساختمان قرار نخواهد گرفت.
  • مورد دوم اینکه، این سیستم‌ها بر خلاف تقریباً همه سیستم‌های سرمایشی دیگر هیچ گونه جریان بادی را تولید نمی‌کنند و از این رو می‌تواند برای کسانی که به جریان باد حساسیت یا بیماری‌هایی همچون سینوزیت مزمن دارند، گزینه بسیار مناسبی باشد.
  • سیستم‌های سرمایش از کف با توجه به کارایی بالایی که دارند و همچنین اینکه استفاده از تجهیزات جانبی الکتریکی مانند فن و کویل در آن‌ها به حداقل رسیده است، ماندگاری و طول عمر خوبی دارند و از این لحاظ هم برتری قابل توجهی نسبت به کولر‌های آبی و گازی دارند.
  • با استفاده از این سیستم سرمایشی دیگر نیاز نیست که به فکر استفاده از یکی سیستم گرمایشی دیگر در فصل زمستان باشید. برخی از مدل‌های جدید این سیستم‌ها امکان استفاده از هر دو سیستم سرمایشی و گرمایشی را برای کاربران فراهم کرده است.
  • از دیگر مزایا بالقوه این سیستم‌ها میزان صدای تولید شده بسیار کم آن است که در واقع تقریباً هیچ صدایی تولید نخواهد کرد و از این رو از آلودگی‌های صوتی در مجتمع‌های آپارتمانی بسیار کاهش خواهد داد.
  • خنک کنندگی یکنواخت فضای مورد نظر از دیگر نقاط قوت این سیستم است که کمتر به آن توجه می‌شود. در واقع سیستم‌هایی که با پرتاب باد کار می‌کنند، همیشه در یکنواخت کردن دمای اتاق مشکل دارند و این مشکل در این سیستم سرمایشی به طور کامل رفع شده است.
  • اجرای سیستم‌های سرمایش از کف بر خلاف دیگر انواع سیستم‌های سرمایشی هیچ گونه محدودیتی از نظر مساحت و شکل فضای مورد نظر دارد. در واقع این سیستم را می‌توانید در کوچک‌ترین بخش خانه و ساختمان به کار ببرید. از طرفی هم شبکه لوله کشی این سیستم را می‌توانید به راحتی با هندسه کف ساختمان تطبیق دهید.

سیستم گرمایش ازکف / اجرای سیستم گرمایش ازکف / لوله کشی گرمایش ازکف ساختمان 

 

سیستم گرمایش ازکف / اجرای سیستم گرمایش ازکف / لوله کشی گرمایش ازکف ساختمان 

معایب استفاده از سیستم سرمایش از کف

علی‌رغم تمامی مزایایی که در بالا در مورد این نوع از سیستم‌های سرمایشی عنوان شد، استفاده از آن‌ها چندان هم بی مشکل و عیب نخواهد بود. موارد زیر اصلی‌ترین نقاط ضعف مطرح شده در رابطه با این سیستم سرمایشی هستند.

  • شاید مهم‌ترین نقطه ضعف آن برگرفته از مهم‌ترین ویژگی آن یعنی خنک سازی محیط از طریق تشعشع باشد. با توجه به عدم وجود جریان باد در فضا دیگر خبری از جریان یافتن هوای تازه و تصفیه شده نخواهد بود که این موضوع می‌تواند برای محیط‌های شلوغ واقعاً مشکل بزرگی باشد.
  • از طرفی هم تعمیرات مربوط به تجهیزات قرار گرفته در فضای روباز هیچ‌وقت دردسر ساز نخواهد شد اما اگر خدایی نکرده سیستم لوله کشی دچار هر گونه نقص یا مشکلی شود، برای رفع آن باید به طراحی داخلی خانه دست زد و متعاقباً هزینه زیادی هم متحمل خواهید شد.
  • از دیگر معایب این سیستم سرمایشی می‌تواند تماس مستقیم با سطح سرد شده یا همان کف ساختمان باشد. بسیاری از افراد به دلیل بیماری‌های مزمن مانند آرتروز قادر نخواهند بود که با سطوح سرد تماس داشته باشند. از این رو برای این دسته از افراد اصلاً گزینه مناسبی نخواهد بود.
  • هزینه و زمان مورد نیاز برای اجرای سیستم‌های سرمایش از کف در شروع کار در مقایسه با دیگر سیستم‌های سرمایش بالاتر است.
  • نکته آخر اینکه استفاده از این سیستم سرمایشی در فضاهای کاملاً عایق شده آن کارایی لازم را خواهد داشت و عدم عایق بندی مناسب ساختمان به شدت از بهره‌وری این سیستم می‌کاهد.

سیستم گرمایش ازکف / اجرای سیستم گرمایش ازکف / لوله کشی گرمایش ازکف ساختمان 

 

سیستم سرمایش از کف خوب است یا بد؟

برای اینکه بتوان به این پرسش پاسخ داد باید شرایط زیادی را در نظر گرفت. سن و شرایط جسمانی افرادی که تحت تاثیر این سیستم قرار می‌گیرند، بودجه‌ای که در اختیار دارید و تعداد کاربرانی که در آن واحد در یک فضای مشخص قرار می‌گیرند از جمله فاکتورهایی هستند که بر خوب یا بد بودن این سیستم تاثیر می‌گذارد. قبل از تصمیم به استفاده از این سیستم سرمایشی حتماً تمامی شرایط خود و تمامی افراد را مد نظر قرار دهید.

سیستم گرمایش ازکف / اجرای سیستم گرمایش ازکف / لوله کشی گرمایش ازکف ساختمان 

سخن آخر

سیستم سرمایش از کف از جمله سیستم‌های با کارایی بالا در واحد‌های ساختمانی است. در این سیستم از یک شبکه لوله کشی شده زیر کف و برقراری جریان آب خنک شده استفاده می‌شود. استفاده از این سیستم سرمایشی با یک سری مزایا و معایب همراه است که در بالا به آن‌ها پرداخته شد.

سیستم گرمایش ازکف / اجرای سیستم گرمایش ازکف / لوله کشی گرمایش ازکف ساختمان 

پیمانکاررایزرهای تاسیسات ساختمان

img

مدیریت

پست‌های مرتبط

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی چیست؟ در پاسخ به vps چیست باید بگوییم در...

ادامه مطلب

ساخت آبنمای سنگی

نکات ساخت و نصب آبنما - توجه به محوطه سازی و ایجاد فضاهای زیبای خارج از ساختمان، امروزه به یکی از موضوعات اصلی در طراحی محوطه ها تبدیل شده است و افراد زیادی به دنبال دیزاین محوطه ی خانه های ویلایی و یا حتی آپارتمان های خود می باشند

ادامه مطلب